Hur stänga transporten utan att hästen får panik?

Sv: Hur stänga transporten utan att hästen får panik?

Okej bra :)
Hon var så lugn främst för att det var så varmt..
Detta med panik var ju när jag bindade upp henne utan att ha något stängt bakom, då var det verkligen panik, hon satt ju fast, men jag lyckades iaf 'dra upp' henne igen och sen efter det var hon lite rädd bara, men det är en vecka sen det hände nu. Nu när hon backar så är det ju tpanik, utan lite löjlig bara :p

Ska försöka förklara, men jag har en väldig dålig relation med min Pappa, så det blir nog inte så lätt, däremot kan jag be hon som kommer och visar mig ifall hon kan förklara för honom, då fattar han. (Han tror aldrig på mig förrän någon annan säger till honom) :)
Tack :)

Ska försöka förklara, men jag har en väldig dålig relation med min Pappa, så det blir nog inte så lätt, däremot kan jag be hon som kommer och visar mig ifall hon kan förklara för honom, då fattar han. (Han tror aldrig på mig förrän någon annan säger till honom) :)
Tack :)

Jag känner igen det där! Precis så var det för mig när jag var yngre!
Prova att prata med den som ska hjälpa dig och förklara för din pappa att det inte handlar om att du inte litar på honom eller uppskattar honom, utan just att i det här fallet behöver din ponny ngn som är van vid hästar!

Kan väl bara hälsa att allt har gått helt okej :)
Lastningen tog 10 minuter, sedan körde vi iväg utan problem. Hon står hos världens bästa familj nu, och om jag ville så fick jag t.om sova över hos dom :p Hon och hennes sällskap funkar helt överraskande bra ihop, hade inte kunnat gå bättre! :D Hästen som är kvar här hemma reagerade inte ens när vi körde iväg, och hon verkar inte bry sig så himla mycket mer än att hon gnäggar lite då och då.. :) Hon står som vanligt å betar i hagen :)
Det enda negativa är att jag känner mig hemskt, varit gråtfärdig hela dagen, och när vi skulle säga hejdå så bröt jag ihop, sen har jag gråtit hela vägen tbx.. Men jag vet att hon har det bra iallafall :)

Fick du hjälp att köra och lasta?
Jag kände mig också hemsk när jag lämnade bort min ponny..man får trösta sig med att de nog får all den kärlek och hantering de behöver hos sina nya människor!

Jo, fast bara tills vi flyttar om några veckor. Hon har inga problem med det har jag märkt, inte det minsta, och dessutom har hon 2 baggar så det funkar fint :)

Jag säger som dom andra att när hästen inte är lättlastad och man själv inte är säker på det man gör ska man nog inte lasta själv..
Men använd dig inte av mat/godis för det blir nog fel signaler till hästen.. Den ska villigt gå på transporten :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 678
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama