Storlekar? - StarTrekk Espaniola

Sv: Storlekar? - StarTrekk Espaniola

+suberdoo:

-Tycker ni man sitter bra i sadeln? Både under dressyrarbete och längre skogsritter?
-Ni som har begagnade Espaniolor, tycker ni de blir "sladdriga" eller håller de sig stadiga?

Jag tycker sadeln är bra för den som gillar "barbackakänsla". Efter att ha ridit utan sadel ett längre tag tyckte jag att vanliga sadlar var alldeles för stumma och okänsliga.

Sv: Storlekar? - StarTrekk Espaniola

Jag tyckte om min espaniola mycket de första två-tre åren, sen ju längre vi kom i utbildningen, så tyckte jag att det började kännas för bred att sitta i = jag hamnade inte i den lodräta sits som jag önskade och den hindrade mig helt enkelt i ridningen genom att den kändes för bred att sitta i. Till saken hör att jag är en 36:a och hästen en XW. Jag behöver alltså en mer uppbyggd sadel så jag inte räcker runt honom annars. :angel:

Det där känner jag också av. Det är en avvägning, vill man ha mkt känsla eller vill man ha mer uppbyggd sadel mellan sig och hästen?

Liknande trådar

Utrustning Har letat och letat på forumet men inte hittat vad jag söker. Har funderat på o beställa en Princeville från börjes till min...
Svar
19
· Visningar
1 909
Senast: Havregryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama