Bra ridning vs dalig ridning.

Sv: Bra ridning vs dalig ridning.

KL
Jag är gammal i gamet:p
Hästen ville/tordes/kunde ingen annan rida. Dessutom var den ganska liten och således passande för en dam hellre än en herre.
Det var en rysligt pigg rackare, svår i munnen och desutom tände utav bara *** inne på tävling.

Visst har ryttarinnan en säregen stil, vilket kommenterades redan på den tiden.
Men det fanns fler.
Kevin Bacon exempelvis.

Vad denna lilla häst "behövde" var en modig ryttare framför allt. Stil var sekundärt.
Inte får man heller glömma att banorna var mindre tekniska förr och mycket kunde ridas på fart och djävlar anamma.
Dock inte att förringa ryttarnas prestationer för även hästmaterialet var ett annat.
Kolla bara på "biffen" Eddie Macken rider i videon som länkades.:D

Vad jag kommer ihåg så ändrade hon sin stil efter ett antal år. har för mig att jag såg henne i Falsterbo för typ 1000år sedan och då hade hon bättre stil över hindren.

det jag menade med störa är hennes ridning fram till hindren, tycker att både skänkel och hand är bra för att sitta på en sådan häst hon gör.

Tack för det :D Då hade jag inte glömt allt!

Ja han var väl inte den lättaste att rida direkt och det ser man tydligt tycker jag.

Många flaxande underskänklar tillkom då man skulle ha KNÄSLUT:D
Man tränade tom att klämma telefonkataloger mellan knäna!:eek::D

Klämmer man med knäna far underskänkeln iväg i språnget. Klämma lagom är tricket.

Man får ju vara försiktig när man inte vet ett dugg om hästen men jag hade gärna sett den med en riktigt rutinerad och välridande ryttare, men jag vet ju inte alls hur hon tränade osv så kanske är det orättvist...

Nej mot hindren ser det väl inte så farligt ut alls, jag fattade faktiskt egentligen ingenting av varför den las in innan jag såg sista delen.

Personligen så anser jag detta vara en av de bästa ritterna någonsin ;)

http://www.youtube.com/watch?v=oZwVhhUoMUA

Det där är en sån ritt som även jag som icke-hoppryttare kan uppskatta. Trevlig ridning, syns att hästen är väl skolad för sin uppgift, balanserat, harmoniskt.

Inte alls något ryckande. ;) (Nu menar jag inte att det brukar vara det, men det var rätt tydligt i TS klipp, även om det var ett engångsfenomen som du säger.)

Fast nu tror jag att det var så att ingen annan ville rida hästen ifråga och de var ett av de mest framgångsrika ekipagen under sin tid

jag tycker inte att hon stör hästen så mkt som folk i tråden vill påstå, dock så i denna ritt som dis så tappade hon kontrollen över honom..

Personligen så anser jag detta vara en av de bästa ritterna någonsin ;)

http://www.youtube.com/watch?v=oZwVhhUoMUA

Det dar kallar jag ridning! Mycket snyggt.
Och hasten sen - dregglade en del... helt i min smak.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka