D
DiLo
Sv: Häst agility! Video, måste ses!
Åh tufft..
Åh tufft..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tjoho! Sån träning tror jag personligen är super nyttig för hästen, om inte annat kanon som miljöträning. Dina pollar ser ju jätte coola ut med den träningen. Har det tagit lång tid att lära upp inkallningen?
Ja jag tror också det är nyttigt, på så sätt kan jag vänja unga hästar vid konstiga hinder- terränghinder etc.
Vad gäller inkallning har jag väl inte direkt lärt in alls, bara använder kroppspråket så hon kommer till mig.
Där vid hindret var det första gången över hinder, anledningen var att jag inte själv vågade springa o hoppa det (skulle säkert ramla) och ville inte släppa lös där och då så jag stannade henne en bit innan sa stanna och höll väl upp handen eller ngt så hon inte följde efter medans jag kravade över, sedan sa jag varsågod (nog mest med kroppen) och hon kom efter)
Tillbaka till tråden! har ju som sagt aldrig testat just agility utan bara skickat över enstaka hinder, men jag o medryttis blev sugna så vi snickrade ihop en mindre bro (större + vippbräda på gång) stooor itcäk tunnel och allmänt prassel att gå under o över, tog inte så jättemycket tid.
Så idag fick de träna på det och är är resultatet
Aurora, 2,5åringen
http://www.youtube.com/watch?v=oskZrgRjjWo
(långrep i början (gräset är så grönt) men släpper just över/under hindrena i slutet) och jag vet att vi inte på långa vägar är där den finska mannen är, men jag är helt klart nöjd för att vara första gången
ooo det låter spännande! Lägg upp film på det också om du kommer ihåg, vippbräda vill jag verkligen se haha. Det kanske skulle kunna bli en rolig sport? Hästagility istället för hund, som det brukar vara på alla större ridsportstävlingar.
Snacka om nöjda hästar! =)
Tror många upplever det så, för att det inte är så vanligt att se. Har man en bra kontakt med sin häst så är det inte svårt alls. Min hoppar det jag pekar på när vi springer runt - bara för att det är så roligt att leka ihop. Det ger en underbar samhörighet, hästen får tänka och ha roligt samtidigt. Människan tvingas vara medveten om sitt kroppsspråk. Nya allt svårare utmaningar gör att man utvecklas. Det är kul.Förstår inte varför så många tycker det är fantastiskt att det går att lära hästar saker... Frågan är väl nyttan och syftet
Frågan är väl nyttan och syftet, men varför tro att det är så mycket svårare än en kanin eller hund: Ser ni hästar som dummare djur?
Mer opraktiskt bara med större grejor