Sv: Vilken del av Diagonalerna?
Åh vilken intressant och rolig tråd!
Jag kommer ihåg att du kommenterade i ngn liknande tråd för länge sen och det var oerhört fascinerande, så nu vill jag höra det igen!
Jag är bådhänt.
dvs jag gör allt lika bra med höger som med vänster, utom skriva och klippa, vilket jag gör med vänster, även om jag KAN göra det med höger om jag måste....
Hästen är starkare i sin högersida.
Jag har lättare att ha honom på ytter i vänster varv. och rent allmänt känns allt bättre för mig i vänster varv.
dock kommenterar tränaren att jag ofta blir för stark i vänster sida (min egen sida).
I höger varv har jag svårare att få kontroll på hans vänster bak, samt yttersidan rent allmänt.
Jag är svagare i min vänsterskänkel - i höger varv, dvs jag "glömmer" den på ett sätt jag inte glömmer höger skänkel i det varvet. I höger varv måste jag verkligen tänka på att ha hästen framför mig på ett annat sätt än jag behöver göra för vänster varv. Upplever att detär för att jag har svårare att få med mig vänstersidan i höger varv.
Jag rider alltför sällan andra hästar, men jag tycker jag har lättare med dessa än min egen. Min egen är dock, trots min känsla, enligt tränare, ganska så liksidig, dvs inte katastrofalt oliksidig, han spårar bra osv. (Tränaren , som regelbundet rider hästen varje vecka, är högerhänt, så vi förefaller komplettera varandra en del vilket är positivt för hästen och dess utbildning iallafall
). Men min känsla i höger v/s vänster varv och problemen jag har så att säga, känns ändå tydligt för min del.
Kan tillägga att jag också sen flera år går till kiropraktor var 14:e dag, för problem med klämda nerver i nacken. Dessa tar sig uttryck i att jag har sämre styrka i hela min vänster sida, om jag inte regelbundet går hos kiro som fixar det.
Har jag trasslat till det nu?