Har hon så kass trav? "Bilder"

Sv: Har hon så kass trav? "Bilder"

Åh, detta är Buke i ett nötskal...

TS om du vill att viktigpettrar och förståsigpåare ska analysera sönder din rara häst ännu mer så lägg ut en film på den. Jag har skummat igenom tråden och skrattat högt åt vad vissa här tror sig kunna läsa ut ifrån några foton! någon bestämde till och med vilka klasser i hopp och dressyr den skulle gå?!

Men tycker du om din häst som den är så låt för jösse namn bli att ge främmande människor en chans att såga den!!! Hur den än må röra sig så är det ju din häst som du tycker mycket om! Jag tolkade ditt första inlägg som att du stolt visade upp din häst och ville ha bekräftelse, och på nätet är detta tyvärr ibland som att be om att få det motsatta...

Om man inte har höga tävlingsambitioner och stor kapacitet själv som ryttare så tror jag sällan att det är gången hos hästen som kommer att begränsa ens öden och äventyr.....!

Men i tråden har du fått en del fina träningstips i alla fall, hoppas du kan plocka ut det som är bra och passar dig och din häst! Lycka till med den fortsatta träningen och låt inte Bukebesserwissrar ta det i från dig!

Amen! Jag kan bara hålla med och bekräfta. Mkt bra skrivet :bow:

Oooh jag älskar finska halvblod! Din liknar på pricken min Wilma! Hon va oxå dräktig när hon kom!

Ser ut som en jättetrevlig häst. Det är inte bara de stora gångarterna som gör en dressyrhäst utan vad man gör med de gångarter de har. En häst med ordinära gångarter kan hävda sig åtminstonde i MSV om det är rätt riden och tränad. Traven är ju dessutom den gångart som lättast påverkas av bra träning. Var nöjd och glad åt din häst och lyssna inte på dem som tror de vet allt. (det vissr mest på motsatsen)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: linlar1
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama