HjÄlp mig!

Sv: HjÄlp mig!

Ja jag menar givetvis inte att en nybörjare ska köpa en oinriden unghäst, men sedan finns det sånna som köper en välutbildad häst och så går det dåligt för att hästen kan mycket mera än vad ryttaren kan. :)

Ok, jag tror att jag förstår hur du tänker för en välutbildad häst behöver inte nödvändigtvis vara lättriden. Är det så du menar?

Så om man som total nybörjare ska köpa en häst... Ska man då köpa en oinriden unghäst och inte en läromästare?? :p

pris spelar ingen roll?
så länge man känner sig säker och trivs tillsammans med hästen.
drömhästen har ingen färg och inget pris. :)

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 674
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 375
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 478
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar