Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Hej Passar jag på en c-ponny på 136 ej så vikt bärande! Jag är ca 160 lång väger ca 42kg;) om jag passar på den hur länge skulle jag...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
Ridning När vet man att man är för lång för sin häst? Kan hästen hoppa höga höjder med en lång men smal ryttare? T.ex. Kan en maxad...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: IngelaH
·
L
Träning Hej, jag har en unghäst på 3 år som jag har lite problem med. Har inte ägt henne så jättelänge. När jag köpte henne var hon riden i...
2
Svar
21
· Visningar
3 595
Senast: Suzi
·
Z
Ridning Jag är helt ny på detta med akademisk ridning, och har just börjat träna på sökning fram och ner. I böcker och av tränare får jag veta...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
19 469
Senast: Susan
·
M
Hästhantering Skriver detta med tårar rinnande... Om 2 veckor ska jag och pappa skjutsa våran Ponny till hennes fodervärd som kommer ha henne i 3 år...
Svar
17
· Visningar
2 298
Senast: mew
·
B
Träning När tycker ni att en häst är en ridhäst? Vad tycker ni att en 12 årig häst ska klara av att göra för att kallas ridhäst?
Svar
3
· Visningar
896
Senast: Bim
·
S
Hästhantering Kan hästar få värmeslag? Då tänker jag på nu när det kan bli +30 på dagarna, kan man släppa ut hästarna då om de har fri tillgång till...
Svar
3
· Visningar
1 848
Senast: Roucle
·
Ridning Hej Nu vänder jag mig till alla kunniga bukefalister här inne. Jag har ett halvblodssto på foder som jag antagligen ska köpa. Hon...
Svar
13
· Visningar
3 123
Senast: Dreamer
·
Ridning Min kompis bad mig ta reda på varför en häst på ridskolan där hon går alltid lägger svansen åt sidan när han rids. Ponnyn har inte...
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: Brun
·
Hästhantering Har just bytt bete till mina hästar som även går med fler. Där finns inget vatten intill så den ena ägarens pappa ska köra dit en sån...
2
Svar
28
· Visningar
3 180
M
Hästhantering Hej ! jag ska nu ha foderhäst och vill veta vad ni på bukefalos vet om foderavtal och sånt. Jag har letat på google men hittade inte...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: minnieborrg
·
L
Hästhantering Hej! Jag har en valack som dock tror sig vara en hingst. Han, hrm, rider gärna på stona i hagen när de brunstar, om de tillåter det...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 782
Senast: tanten
·
Träning Det har diskuterats lite olika hjälpgivning på sista tiden. Hur mycket hjälp får ni av er tränare att sätta ihop de olika delarna...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
9 820
Senast: flashlight
·
O
Ridning Hej! Jag vill veta mer om vad bakom hand innebär, varför det är bra/inte braoch vad man göra om hästen går barkom hand. Har läst och...
Svar
13
· Visningar
1 579
Senast: Olexa
·
Ridning Hej:) Jag har själv varit i en liten svacka nu på försommarn vad gäller motivationen, har mest ridit ut och möjligen tränat lite...
Svar
3
· Visningar
947
Senast: IdaaaSun
·
H
Hästhantering Jag tar in mina hästar på förmiddagen när det är som varmast, då får de komma in och äta sitt hö och kraftfoder. :grin: Min ponny äter...
Svar
4
· Visningar
1 133
Senast: Lager
·
O
Hästhantering Har läst Monty Roberts bok (vet ej om jag får nämna den vid namn enligt reglerna...) och funderar på att testa Join Up. Någon som har...
Svar
7
· Visningar
1 211
Senast: Olexa
·
Ridning vill inte rida min häst allt för hårt nu i värmen, men hon måste ändå hållas i gång då vi planerar tävling i nästa vecka. att rida i...
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: bigganl
·
M
Hästhantering Hej!, Nu är det så att jag ev. kmr köpa häst :-). Men det ända lilla problemet är stallplats. Min mammas sambo känner en kille...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Lucky rider
·
Hästhantering Tänkte att vi med hästar med denna åkomma kunde samlas här med mer eller mindre seriösa tips hur man botar denna skräck. Min häst har...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 429
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar