Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Tycker det är ett ganska intressant ämne. Vad tycker ni? Går det att skola om ett varmblod så pass att det blir en ordentlig ridhäst? Är...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
18 651
Senast: Cinora
·
Ridning Jag undrar om någon har bra tips för att få hästen att lyfta sina bakben. Jag har en skadad häst som vi fått rekommendationer att få...
Svar
15
· Visningar
4 060
Senast: millan71
·
G
Hästhantering Kan någon förklara för mig följande beteende.Jag har en landshäst och ett gotlandsruss i hagen 11 och 13 år ston båda två. Islänníngen...
Svar
6
· Visningar
1 378
Senast: Verdandi
·
Hästhantering Gör ett försök här får se om buke-folket kan komma med några smarta förslag. Min häst är svår lastad väldigt svårtlastad...han går...
2
Svar
34
· Visningar
3 750
Senast: Kicki_83
·
Ridning Vad är det för skillnad att rida på en storhäst eller ponny egentligen? Vet ju med klasser och höjder och sånt, har ridit ponny hela...
Svar
15
· Visningar
4 902
Senast: Kiwifrukt
·
M
Ridning Satt och funderade på halsmuskler och utveckling och symptom på felutveckling etc. Och framför allt för lösningar när det väl blivit...
Svar
12
· Visningar
1 702
Senast: Totola
·
L
Ridning jo, jag har en rätt så hingstig valack, men själv ingen särskilt imponerande erfarenhet sen tidigare av hingstar eller hingstiga...
2
Svar
20
· Visningar
2 638
Senast: LuckyLuke
·
Hästhantering nu har min shettis sett att gräset är mycket grönare på andra sidan staketet, vilket har resulterat i att hon i förrförrgår rymde 3...
2
Svar
20
· Visningar
3 587
Senast: Buck
·
Ridning Heej! Jag vet att det finns många liknaden trådar Men jag är 183 och väger 85(sommarlov):o Det jag undrar är vilka hästraser hade...
Svar
14
· Visningar
1 499
Senast: LyckaAmigo
·
Ridning HejHej, bara jag igen. *vinkvink* Lite mer liv har an dressyrforumet, och mkt tekniskt tal har, sa tyckte traden passade bast har inne...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 247
Senast: flashlight
·
J
Ridning Hej! nu letar ja ny Ponny, en D-ponny! och ska kolla på en unghäst som är 3 år, spännande faktiskt! eftersom med en unghäst kan man ju...
Svar
19
· Visningar
1 714
Senast: jessicajosefsson
·
M
  • Låst
Ridning Jag ska till hösten börja rida en travarhingst på 14 år, han har under sommaren gått med ett par ston. Jag behöver nu tips och råd för...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: IngelaH
·
Hästhantering I april 2006 hämtade en mycket lycklig 17-åring hem sin allra första häst, ett urgulligt 4-årigt travarsto vid namn Anna, och det visade...
2
Svar
35
· Visningar
5 556
Senast: Pettsson
·
L
Hästhantering Vi har en valack som rider på bara vissa ston i vår flock. Jag vill sära mitt sto från honom, då han är väldigt kär i henne, nu när de...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 382
Senast: mackan
·
I
Ridning Vet inte vart den här tråden ska ligga, så flytta den om det är fel. Jag ska skaffa mig häst till hösten och går på ett ridgymnasium...
Svar
6
· Visningar
1 176
Senast: Emerald
·
U
Hästhantering Skrev denna tråd för snart ett år sedan... och hästen finns fortfarande kvar... http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=994906...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Sickan
·
Ridning Vad gör man om man behöver dra gjorden ytterligare under ett ridpass, om man har en häst med sadeltvång? Måste man hoppa av och dra...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: Sandra78
·
A
  • Låst
Ridning Hej! Är ny här på forumet men tänkte att min fråga antagligen passar bättre in här än på dressyr. Läste en tråd nedan där man...
Svar
1
· Visningar
1 253
Senast: Koppar
·
F
Träning Det kvittar vilken häst jag rider på så har jag följande problem; Att rida lätt i "vänster varv" alltså sitta ner på vänster bak/höger...
Svar
9
· Visningar
1 873
Senast: Fozzie
·
J
Hästhantering Hej allesammans! Jag har funderingar på att ta hästen, katter och gubben och flytta till Gotland. Min sambo är uppväxt där, och...
Svar
12
· Visningar
3 898
Senast: mogreta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka