Sv: Era tankar om Ram..
så du rider in hästen - gör ovanstående - och sedan rider du svår Dressyr?
Jag förstår inte varför det är så provocerande med mentala bilder som folk har
ingen sitter på frambenen - ingen sitter på bakbenen vi sitter rakt ovanför bröstkorgen. bakbenens rörelser planteras till en punkt motsvarande vårt BH band - om det inte sitter skit i vägen, vilket det nästan alltid gör
Jag begriper inte hur ovanstående skall lära ryttaren förhålla sig till det? För hur det än är - för eller senare skall en klump upp på ryggen - och denne skall kunna få igång de där rörelserna med sin sits varje gång hästen tappar dem.
varje ryttare måste lära sig släppa igenom dem, om den vill ha en hållbar ridning, men inte så många lyckas, och inte så många märker att de saknas
Det verkade dock K göra.... I'm quite impressed actually
Inte av den mentala bilden, men det stod annat i texten oxå
men nu skall jag sluta försvara kakan
Tömkörning Löshoppning Liberty Cirkuslektioner och diverse annat som säkert inte ens har namn men som bygger muskler styrka balans och lär hästen att först o främst balansera sig själv.
så du rider in hästen - gör ovanstående - och sedan rider du svår Dressyr?
Jag förstår inte varför det är så provocerande med mentala bilder som folk har
ingen sitter på frambenen - ingen sitter på bakbenen vi sitter rakt ovanför bröstkorgen. bakbenens rörelser planteras till en punkt motsvarande vårt BH band - om det inte sitter skit i vägen, vilket det nästan alltid gör
Jag begriper inte hur ovanstående skall lära ryttaren förhålla sig till det? För hur det än är - för eller senare skall en klump upp på ryggen - och denne skall kunna få igång de där rörelserna med sin sits varje gång hästen tappar dem.
varje ryttare måste lära sig släppa igenom dem, om den vill ha en hållbar ridning, men inte så många lyckas, och inte så många märker att de saknas
Det verkade dock K göra.... I'm quite impressed actually
Inte av den mentala bilden, men det stod annat i texten oxå
men nu skall jag sluta försvara kakan
Senast ändrad: