Jag behover hjalp med vad man kan laga for mat ...

Det, och morotter, ar vad jag levt pa den sista veckan. Nu ar jag sa trott pa det att jag tog ett par ordentliga mackor ... med ost:angel: ... till lunch. Inte alls smart.

Hur ar det for er andra med Chrons, gor det nagon skillnad nar ni ror er mycket? Den har 'flair uppen' beror pa att jag jobbar och ror mig mer an vanligt.

Själv mår jag bättre om jag rör på mig/jobbar men stress är inte bra. Tyvärr är jag väldigt stressad och har varit det ett tag. Trots det har magen har hållit sig någorlunda lugn men det tror jag beror på att min medicin fungerar väldigt bra, inte att min mage egentligen är bättre. Jag står på dubbel dos av allt (Imurel och Humira) och så fort jag försökt gå ner på normal dos (i samråd med min läkare) blir jag dålig.

Att jag rör på mig gör inget för magen (men för lederna). Stress däremot, då säger magen ifrån på en gång.

Synd att ris inte går. Ris och kyckling tänkte jag föreslå annars.

I dag korde jag 450 kilometer, eller 45 Svenska mil. Motsvarande stracka Stockholm till Kramfors fram och tillbaka (jag hade ingen aning om motsvarigheten forran jag googlade for att satta det i relation till distansen, men OJ sa mycket langre det plotsligt kanns) for att spendera 4-5 timmar trana hund. Det innebar att jag inte har lagat nagon mat alls i dag.
Jag som aldrig ater frukost startade med scrambled eggs av ett och ett halvt agg vid 6 tiden innan jag akte hemmifran, tva varmkorvar utan brod precis innan jag kom fram. En massa godis, 'gummy bears' och liknande pa vagen hem och tva agg med ett glas vin som middag.
Magen har inte matt sa har bra pa flera veckor! :crazy: Om det beror pa att jag suttit still i over 8 timmar medan jag korde ... eller den interessanta dieten ska jag lata vara osagt, men magen har matt riktigt bra i dag.

Daremot har jag haft hud problem ocksa de sista veckorna som verkar bli varre och varre ... kan det ha nagot samband med magen eller ar det bara allergier?

Eksem är ju också en autoimmun reaktion, kan det vara något sådant? Förutom Crohns har jag haft en variant av eksem som vuxit bort (atopiska eksem) och sedan får ett annat eksem (perioral dermatit). Enligt hudläkarna är det extremt ovanligt att man får det ena efter det andra :meh:

Det ar som om huden bara 'spricker' det blir langa revor eller sma 'hal' som bara bloder plotsligt. Jag ser ut som om jag har ett helt gang kattungar.:p Nar det borjat kliar det lite grand. Inte mycket, bara tillrackligt for att jag ska klia upp det sa det bloder igen ... och igen:angel:
Det har aldrig varit tillrackligt besvarligt for att jag skulle ta tid att ga till docktorn med det, men nu borjar det bli lojligt. Jag bloder ner allt jag ager.:meh:

Liknande trådar

Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 383
Hundhälsa Sa min lilla terrorist pa 7 manader ar verkligen allatare. Nar jag har henne kopplad fungerar "leave it" mycket bra, men nar hon ar los...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: hastflicka
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 382
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund vi har antligen borjat tavla igen. Har ar de flesta tavlingar innomhus (tack och lov da det ar for varmt ute just nu) och pagar hela...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka