Eh? Ska en arbetande ras som mina (rottisar och Malle) fa tillrackligt med motion sa handlar det om sa langa promenader att det ar orimligt att hitta nagon att aka ut med dem till lampliga promenadstallen, dessutom sa ar det inte manga jag ar villig att lata hantera mina hundar.
Hundarna kommer ut dagligen pa promenader runt olika centrum och i butiker. Vi tranar lydnad och spar i olika parker, pa akrar och angar ensamna och med kompisar som ocksa tranar IPO. Bandet ar suplementet som gor att de far upp hjartverksamheten och kan halla sig friska langre och inte tappa muskelmassa for att de maste vara kopplade dar vi gar eller for att promenaderna blir kortare an de ar vana vid.
Fast lopbandet ar ju inte istallet for fjallvandringen med los hund under en vecka av aret. Det ar istallet for den dagliga langpromenaden for att de inte ska tappa i kondition nar man inte kan ga langpromenad varje dag.
Det tror jag ar ett bra satt att se pa det.
Min unga rottis och Mallen (herregud ... Mallen...
) skulle garna ta precis hur mycket mer motion som helst. 3-4 km pa bandet gor inte att de springer mindre eller lagger sig och vilar frivilligt utan att bli tillsagda att ga isang och vila pa sina sangar. Bada har precis hur mycket behov att springa som helst. Och sedan lite till.
Mallen's nya "party trick"
som vi tranar pa ar faktiskt just att "relax" och ligga kvar utan att vara beredd att hoppa upp och vandra fran rum till rum.