Jag brukar fira själv, då är fokus att äta en lugn frukost, följt av en ridtur på hästen och sedan grötlunch. Sen blir det allmänt mys, kanske med nån julfilm och så middag där det mesta är köpt, men jag gör rödbetssallad och mimosasallad själv (i övrigt brukar det bli prinskorv, potatis, köttbullar, brunsås och givetvis skinka och dopp i gryta). Brukar bli lika imponerad av mig varje år eftersom jag bara har två spisplattor. Sen är julafton typ slut, för jag är så mätt så jag orkar bara jäsa i sängen med nån serie eller film.
Men i år är jag bortbjuden. Det är första året sedan *tänker efter* 2014 eller 2015. Så det ska bli vansinnigt spännande! Jag ska vara där runt 14-15 och så ska jag ha med mig en julklapp till julklappsleken. Jag har fått löfte om att kunna gå undan om det blir för mycket intryck och är förberedd på att det är en lite annorlunda men rolig jul de firar.
Dessutom har jag i år varit med i bukes hemliga tomte, så jag har fått julklappar som jag ska öppna.
Men i år är jag bortbjuden. Det är första året sedan *tänker efter* 2014 eller 2015. Så det ska bli vansinnigt spännande! Jag ska vara där runt 14-15 och så ska jag ha med mig en julklapp till julklappsleken. Jag har fått löfte om att kunna gå undan om det blir för mycket intryck och är förberedd på att det är en lite annorlunda men rolig jul de firar.
Dessutom har jag i år varit med i bukes hemliga tomte, så jag har fått julklappar som jag ska öppna.