Vi ska flytta till större så kommer göra ett ordentligt djupdyk i heminredning ^^ får både bad och bastu i flytten med så dom kommer användas flitigt i vinter^^, om vi får till det med uteplatsen så hoppas vi även på nån form för bubblebad
jag älskar matlagning och har även bakat mkt förr, tänkte ta upp det igen med surdegsbrödsbak och långkok och soppor nu när det börjar bli kallt. Funderar på att börja brodera men vet inte om jag har tålamod
, vill passa på att läsa mer feelgood böcker, tänkte köpa korsordslexikon, tycker korsord e så kul vill bli vassare på det. Älskar trivial pursuit och scrabble med så hoppas på att det blir spelat en del med maken. En kompis bor nära nya boet så vi ska ut å gå mkt har vi bestämt ^^ vill planlägga lite till trädgården i sommarhuset också, vill gärna odla lite, men d får gärna vara på ett sånt sätt att det håller med att vattna ^^
Jag velar också lite fram och tillbaka på om jag vill hitta en häst att hjälpa till med, men tänker det är bäst att bo in sig lite på nya stället och se vilka stall som finns nära först.
annat som funkar för att höja humöret (iaf mitt) är bra telefonsamtal, yoga, glad musik, mysiga och roliga filmer med popcorn, äta dvitamin
, städa ordentligt nu när man e hemma så mkt inte annars..haha, fixa lite hand och fotspa hemma, försöka få mkt dagsljus, stretcha och träna till youtube videor, köra ansiktsmask, gå igenom gamla bilder, lyssna på podd, tända massa ljus.
Men just saker att göra ute på vinter aktivitet hmmm vi har länge snackat om längdåkningsskidor kanske d får bli nått vi kan göra i år. Kanske det finns några guidade turer som går utomhus typ spökrunda, historie rundor etc? En del gym vet jag kör gruppträningar ute, vet inte om det är så även i vinter, kanske det finns nån löplopp man kan anmäla sig till. Men just gruppträning och löpning e inte helt för mig, älskar iof zumba, om nån vet om nån bra zumba videos för hemmaträning dela gärna med er
Vet en del kulturarrangemang går för digitala lösningar i år, finns också digitala vinprovningar d kunde jag nog tänka mig att testa en gång ^^
Hoppas också på mkt snö, vill på massa pulkaturer med mini, det kommer nog överst på listan
Vet inte var i England du bor men vet att i både London och Manchester har man iaf innan kunnat hyra hästar i nån av de större parkerna. Vet iof inte hur d funkar under en lockdown.