Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du tänker mer på att rida o även att du sitter på bakbenen istället för att bara kolla på det som är framför- kan man börja känna när det är bra.
Övergångar. rid på- stäm av........
Fin färg på pålle
Den känslan upplever inte jag stärks pga att jag sätter mig mer på hans bakben, snarare tycker jag mig uppleva det tvärt om. Jag laddar honom genom att lätta ur och sedan släpper jag iväg honom genom att slappna av och balansera mig själv över framdelen (i tanken). Jag upplever mig få mer häst under mig då, än om jag "sitter bak". Det blir lite dragster Jag känner inte att jag behöver tynga ner hans bakdel för att han ska ta mer vikt på den. Det kan jag be honom göra på annat sätt, genom omfördelning av balanspunkten. Om du fattar var jag menar?Men hela tanken är att småningom få känslan av att den går mer på bakdelen.
Utveckla gärna detta, för jag är inte säker på att jag förstår hur du menar. Jag har inte erfarenhet av körning, så jag kan inte förstå liknelsen. Sen förstår jag inte käpphästen heller...Tänk dig ett fyrspann där draghästarna( bakdelen)- de bakre sköter grovjobbet o stånghästarna leder dit de ska. Precis som känslan i Öppna eller diagonalsluta ska vara. Lite som en Käpphäst.
Hur riskerar du att hamna i framvikt genom att underlätta för påskjutet om du är med i rörelsen och stämmer av? För mig är det a och o att forma påskjutet. Det är livskraften för mig, och det är det jag har mina samlande övningar till.Nu har du en energisk häst som har lättare för samling, men jag skulle inte tänka på att underlätta för påskjutet o riskera att hamna i framvikt.
Du tycker att hästen klarar sig bättre...Hästen klarar sig bättre om man inte tynger ner på den redan mer belastade framdelen. Är du med i ryggrörelsen eller t o m hjälper till att förstärka den påverkar det inte bakbensarbetet negativt.
Avstämningarna har jag till att "behålla hästen hos mig" inom balanspunkten, och det gör att han måste konservera sin energi vilket i sin tur leder till att han blir jämnare inom "ramen" eller vad jag ska kalla det.Avstämningarna är till för att den ska sätta sig en gnutta var gång o sedan orkar gå kvar där längre o längre sträcka.
Jag sadlar så att inte bogbladen hindras i sin rörelse, det är min anledning till placeringen av sadeln. Jag vill inte ha sadeln längre bak. Längre bak än så klarar inte ryggen av att bära för där är ju ryggen instabil för att bära och då tappar jag ju bakbenen av den anledningen.Av samma anledning vill man oxå sadla längre bak( inte över njurtratkten som i isisvärlden men...)
Ge mig gärna lite bildtext så jag kan förstå bättre vad du vill visa med din bild