7 km till träningsplats

Sv: 7 km till träningsplats

Jag skulle aldrig ridit hela den vägen dit och tillbaka.. Jag har 2 km till stället jag tränar och jag tycker att det är för långt för att rida..
Finns det ingen som kan ställa upp med skjuts de gånger du inte kan få hjälp av din sambo?
Släktingar, stallkamrater osv.. Fråga runt!
Eller kan du kanske hitta en annan dag för att träna? När din sambo är hemma?

Vet att det är en gammal tråd, men iallafall... Förstår inte riktigt.. 2 kilometer är ju ingenting..

2 km är ju nästgårds, ingenting! Det klassas knappt som en riktig runda :p

Själv har jag ridit nästan en mil enkel väg för både träning och tävling, lika långt hem igen när det var slut. Nemas problemas. Och då är min häst ingen elitidrottare direkt, utan en helt vanligt hobbyhäst. De klarar av att gå väldigt långa sträckor, hästarna våra. Jag tror problemet lligger i att ryttaren inte klarar det ;) Ont i baken.

Klart man KAN rida, men jag måste erkänna att det kärr oerhört lyxigt att ha bil, körkort, en lättlastad häst och bara ta honom i transporten till träningarna. Och då har jag nånstans mellan 5 och 7 km. Denna vecka däremot är jag på helveckas "läger" och hade tänkt köra hästen fram och tillbaka med transporten morgon och kväll för att han skulle få nätterna hemma, men efter mycket velande under gårdagen så lämnade jag hästen på ridanläggningen över natten. Nu ska jag dit och se om det har gått bra, eller om jag ska transportera hem honom efter ridningen ikväll. Det är ju jobbigt att åka transport två gånger om dagen också, även om det inte är nån lång sträcka...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 730
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 906
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 099
Senast: Jadzia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 682
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar