Sv: Hur tacklar jag mina problem vid uteritt?
Vad glad jag blir för din skull Det är så härligt när rädslan släpper och man kan njuta!
Tack!
Ja verkligen, det är underbart att inte vara rädd för första gången i mitt typ 20 åriga "hästliv"...
Vad skönt det låter!
Själv har jag ridit med sambon i helgen, och måste säga att mina fighter på gårdsplan ensam med hästen, gjort att jag nu har ett annat självförtroende när jag har sällskap.
Är ändå skönt att veta att det sitter i huvudet och att det inte är hästen det är fel på.
Huvudet kan man ju bearbeta
HEJJA DIG!! Du är jätteduktig!
Vad roligt att höra!
Jättebra kämpat av dig!
Underbart med människor som är ödmjuka inför sitt problem, inser att det ligger hos en själv och arbetar aktivt för att lösa det- och lyckas
Härligt
Åh tack, vad otroligt gulligt sagt!
Jag vet ju att problemen ligger hos mig så hon ska inte lastas för dem - men hon ska heller inte försöka utnyttja dem som hon gör ibland (låtsas bli rädd för saker vi båda vet att hon inte är ett dugg rädd för) men nu skrämmer hon mig inte längre så hon slutar nog snart.
Liten uppdatering;
Idag red vi över bron vid forsen - SJÄLVA
Naturligtvis hade hon överskottsenergi efter att ha stått lite för länge så hon var lite på tårna men det gick jättebra över...
En stund senare bestämde hon att det fanns något livsfarligt framför henne och så försökte hon vända och gå hem 2 ggr, jag vände tillbaka henne varje gång. Fick nog, tvingade henne att stå still någon minut innan jag drev fram henne, när hon försökte vända igen så tog jag till spöet snabbt en gång och morrade lite, då gick hon, fjanthäst
I vanliga fall hade jag gett upp, blivit rädd och låtit henne vinna - men inte nu för jag vet att det bara var rent fjanteri.
På väg hem sedan när vi skulle över bron igen var där någon som körde med en jordfräs
Han slutade dock när han såg oss och det var en bit kvar fram till bron, men maskinen brummade ju ändå så hästen var lite stirrig men eftersom jag ju visste att vi måste över ån för att komma hem tog jag tag i sadeln med ena handen och drev på...hon blåste upp sig och trippade förbi, och vips var vi över utan värre problem än så!
Så idag är jag jättenöjd!