C
CBJack
Sv: En ovanlig reaktion
Ha ett långt ledrep när du ska hämta din häst och "cirkla" det mot hästar som inte ska vara i närheten, de flesta hästar brukar lyssna på det för det är ju viktigt att de håller avstånd till dig och din häst
okej, jo såklart tar jag lärdom av det, jag kommer ju inte säga "Nej" till hästar jag inte vet bättre om själv, dock hade de sagt att den hästen var en "Ängel" men givetvis ska man ju kolla upp det själv.
Lite jobbigt bara om man ska gå ut och hämta sin egen häst i hagen och hon kommer fram och ska vara så ihärdig som hon var idag och man inte kan säga "nej" till henne. Hur skulle ni göra? Detta var ju säkert varken första eller sista gången hon kommer fram till människor och är godissugen. Ska man bara gå då och försöka ignorera henne och hennes tjafs med andra hästar?
Vad händer om man får hela flocken runt sig som håller på med dels varandra och dels med dig som leder din häst, nån gång måste man ju kunna säga ifrån känner jag bara? Det måste vara fler som har ettriga hästar i sina hagar tillsammans med sina hästar? Bör jag splittra dem?
Ha ett långt ledrep när du ska hämta din häst och "cirkla" det mot hästar som inte ska vara i närheten, de flesta hästar brukar lyssna på det för det är ju viktigt att de håller avstånd till dig och din häst