Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hur motiverar man en grovt överviktig, lat, outbildad häst? Hästen fungerar väl mest som sällskapshäst och är en riktig skogsmulle...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 453
Senast: Ilxpo
·
Ridning För många år sedan red jag med handhäst, utomhus i skritt och trav. Av olika anledningar kom jag bort från det men är sugen att prova...
Svar
13
· Visningar
4 685
Senast: Pia-Moni
·
Ridning råkade ut för ett lite mindre trevligt problem idag... var ut med en kompis i terrängen. Ok, visserligen var de första gången vi red...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: vinkelina
·
H
Ridning Tänkte ställa en rolig fråga: Vilket bett rider du på? Och varför rider du just på de betten/bettet? Och med det menar jag, rider du...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 063
Senast: lovegullit
·
Ridning Om ni ser nån bekant/främling göra fel mot hästen säger ni då till? Många gånger skulle jag vilja ryta till, men nånting håller...
Svar
17
· Visningar
1 871
Senast: lovegullit
·
D
Ridning Varför varför? Skrev i ett annat forum med. Jag såg något i helgen som jag reagerade skarpt på. jag har aldrig tidigare sett detta...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 508
Senast: Dressyrponny
·
W
Ridning 1. jag ska om några dagar och rida en häst som jag, om allt går bra, ska få. denna hästen har jag varit medryttare på ett tag,fast då...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: fialoppan
·
H
Ridning Jag kan bli osäker vid hoppning, fast jag älskar att hoppa. Jag tror det är så att jag har rätt dåligt självförtroende och låter...
Svar
9
· Visningar
3 106
Senast: _Amazing_
·
H
Ridning Jag har en varmblodstravare på 8år, han startade på travet senast 2008. Jag köpte honom i Januari (2010) han var inte inriden. Men när...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Clarissasweet
·
B
Ridning Hej alla! Jag är ganska ny här så jag hoppas att jag har lagt denna tråden på rätt. Vad jag ville med denna tråden var att få lite...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: Clarissasweet
·
Ridning Det kan vara en intressant sak att diskutera tycker jag. Definiera skillnaden. En gammal högt älskad ridlärare definierade det bra...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 733
Senast: bigganl
·
H
Ridning hejsan! jag är helt desperat på hjälp nu! min unghäst som är under inridning har börjat tjaffsa jättemycket med munnen och huvudet den...
Svar
9
· Visningar
1 583
Senast: Stopek
·
A
Ridning Jag är på jakt efter en ny akademisk sadel, de som verkar mest intressanta för mig är Epona och Ecuyer.:d Jag hade blivit väldigt...
Svar
11
· Visningar
3 763
Senast: Ananaschoklad
·
E
Ridning om en häst går och visar tänderna vid ridning, alltså drar upp läpparna och gör söta grimaser. om hästen ifråga gör exakt likadant när...
Svar
3
· Visningar
7 565
Senast: emiraty
·
Ridning Hej jag har precis köpt en ridtravare och tänkte börja rida för instruktör så småningom. Men tänkte att en del av grundträningen...
Svar
16
· Visningar
1 492
Senast: Moggie
·
Ridning Hej Jag har för en tid sedan fått hem en foderhäst som jag ev. ska köpa till sommaren. Hon är ett litet halvblodssto på 13 år,pigg...
Svar
2
· Visningar
959
Senast: susekl
·
H
Ridning Hur tränar ni er balans och vighet utan tillgång till häst? Jag rider nämligen på en ridskola en gång i veckan och har inte råd att rida...
Svar
7
· Visningar
3 804
Senast: Congeria
·
Ridning Jag har en ponny som är hård i munnen och ganska stark. Just nu har jag ett tjockt tvådelat bett, men skulle behöva ett annat. Flera...
Svar
15
· Visningar
1 448
Senast: Morcraban
·
Ridning Inatt kl 00.15 avled min älskade Thijs. Thina
2
Svar
21
· Visningar
4 288
Senast: Zenith
·
Ridning Om man tänker efter, hur känner du att det i grunden är när du rider? Är det i grunden ryttaren som ska anpassa sig efter hästen? Är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 786
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈