Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Ridning Rider ett varmblod på 11år som i övrigt är väldigt lugn och snäll men då han tävlas i trav kan han bli stressad och het. Han är väldigt...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: Hæst
·
N
Ridning Jag har hört att om hästen har dålig balans så springer den snabbare för att få upp en balans. Stämmer det och vad ska man göra för...
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: NinaE-Stad
·
H
Ridning Jag har nyligen tagit ett kallblodssto på foder ett par månader, och köper henne troligtvis sedan. Anledningen till att jag inte köpte...
Svar
10
· Visningar
1 258
Senast: Honeypixie
·
W
Ridning Någon som testat deta bettet? Jag har läst om det, men vill gärna höra från någon som provat det!:) (Jag tror jag stavade det rätt iaf...
Svar
1
· Visningar
1 155
Senast: Jossantt
·
Ridning antar att det finns 1000 trådar om olika bett! men alla hästar är ju olika! jag har en valack som jag håller på att utbilda! jag...
Svar
18
· Visningar
1 248
Senast: Marty
·
B
Ridning gah blir galen. har suttit och kollat runt på youtube och lite överallt, alla har så himlans fin sits barbacka/utan stigbyglar. Jag kan...
Svar
14
· Visningar
1 560
Senast: Smulu
·
P
Ridning Jag tränar en tjej på tolv år som skulle bara ha ridit 2 gånger i hela sitt liv. Jag tänker ju inte på att planera speciellt mycket...
Svar
8
· Visningar
1 402
Senast: Rouise
·
Ridning Mitt medryttarsto är ett litet energiknippe. Och hon suger tag i hindrena och hoppar dem mer än gjärna på fart istället för styrka...
Svar
10
· Visningar
2 015
Senast: Mitrolle
·
E
Ridning Hej ni glada människor haha. :) Jo jag har ju mitt lilla finska kallblod som jag haft som egen häst ett tag nu och var skötare på henne...
Svar
6
· Visningar
1 290
Senast: Equiinox
·
Ridning Har en varmblodsflicka på 6 år. Underbar att rida och har ett härligt temprament. Alltid arbetsvillig och glad. Har vad jag skulle...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: sthu
·
Ridning Jag har (som framgått av andra trådar) precis köpt och fått hem en ny häst, ett välskolat 14-årigt halvblod. Han har bara haft en ägare...
Svar
10
· Visningar
1 337
Senast: annaklara
·
Ridning Hej, jag har ett litet problem med min häst, när jag kommer in på ridbanan och ska hoppa upp så börjar han att backa och svänga runt så...
Svar
16
· Visningar
2 497
Senast: Deimion
·
Ridning Vet inte alls om jag lägger tråden rätt nu......... Jag funderar på att låna en häst då min häst har skadat sig allvarligt och ska...
Svar
6
· Visningar
1 447
Senast: JG_Dressyr
·
I
Ridning Hej! Hur gör man när man ställer hästen? Har man händerna på ett visst sätt? Hur ser det hästen ut när du ställer den, hur ska den...
Svar
7
· Visningar
8 305
Senast: Helan
·
Ridning Jag har i princip aldrig jobbat så mkt med galoppen på mina hästar då de alltid varit travare eller islänningar. Massor av fattningar...
Svar
3
· Visningar
1 335
Senast: flashlight
·
F
Ridning Finns en del trådar. Men jag provar att göra en egen, Jag har egen häst han är född 2005 en pigg och glad nybliven 5 åring som både rör...
Svar
4
· Visningar
919
J
Ridning Hej. jag skulle vilja ha tips på balansövningar när man rider barbacka.. Min balans har blivit lite bättre men den är inte bra än :P...
Svar
14
· Visningar
5 632
Senast: Elina8
·
J
  • Låst
Ridning Någon som har tips på ridskolor som är bra i Stockholmsområdet?
Svar
1
· Visningar
733
Senast: IngelaH
·
Ridning Finns det ens? Jag har hittat ett ställe med Shire/Clydesdale som lagt ned, ett ställe med Shire som skulla sälja av resp hade betäckt...
2
Svar
20
· Visningar
5 885
Senast: aramis
·
M
Ridning Jag har ett preblem som jag alltid haft sen jag var liten. Jag har korta hälsenor! Vilket gör att jag aldrig kan trampa ner hälen som...
Svar
14
· Visningar
1 585
Senast: Mojma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka