Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
  • Låst
Ridning heej! jag kan inte så jätte mkt om benlindor..jag undrar.. kan man bara linda runt benlindorna runt benen elr måste man ha padd under...
Svar
16
· Visningar
2 579
Senast: IngelaH
·
G
Ridning jag undrar om någon vet något om de tyglar svante ibland använder på saint amour? menar de med "handtag" för att kunna hålla honom när...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: gucci_parma
·
V
Ridning Säg att två ryttare delar samma häst, den ena vill rida akademisk dressyr den andra engelsk, kommer hästen ta skada av att bli riden i...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 449
Senast: tigerfisken
·
G
Ridning En lång historia kort, har en ridtravartjej som jag just nu har kört fast lite med. hon är av typen att vet jag inte vad jag ska göra så...
Svar
5
· Visningar
1 339
Senast: Gifted
·
V
Ridning Rider en häst som har blivit körd mycket, och undrar hur ljuden man använder vid körning låter (han lyssnar väldigt bra till...
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: älgen
·
Ridning När ni rider ut i skog och mark, vad är det värsta ni kan tänka er att rida genom/över? När säger ni nej, nu vänder vi - när det handlar...
2
Svar
32
· Visningar
3 465
Senast: -Catherine-
·
Ridning Det börjar komma lite nya bomlösa sadlar - och jag är inne på spanska modeller, därav placeringen av tråden under Klassisk ridkonst...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
11 849
Senast: Hanna_Z
·
Ridning Hej Buke! Är det någon som har ett tips på hur man kan stärka sin yttersida, då framförallt ytterskänkel? Luddig fråga kanske, men...
Svar
12
· Visningar
1 444
Senast: Buck
·
V
Ridning Jag har just köpt en ridskolehäst som nästan bara har blivit riden med pessoabett innan :eek: Jag undrar om det då skulle vara bra att...
2
Svar
24
· Visningar
6 252
Senast: dengra
·
V
Ridning Om man själv ska sälja en häst och någon ska komma och provrida. hur ska det gå till? ska man ha hästen i ordning gjort och klar för...
2
Svar
22
· Visningar
2 476
Senast: Stopek
·
Ridning Har ett 4 årigt ponnysto jag haft sen november. Började för ca en 1½ månad sen att hon började resa sig vid ridning när jag bad henne...
2
Svar
25
· Visningar
2 280
Senast: Totola
·
A
Ridning Min pålle är pigg, stark men samtidigt känslig. Han älskar fart och fläkt men ibland vill jag kunna jobba honom ordentligt, vilket känns...
Svar
8
· Visningar
1 568
Senast: Karoliina
·
M
Ridning Kan någon hjälpa mig? min familj ska flytta ut i skogen och där finns det tillgång till stall. Jag har inte ridit på ca 30år min yngsta...
Svar
4
· Visningar
1 096
Senast: JennyPettersson
·
I
Ridning Tycker ni det räcker att rida med reflexländtäcke och reflexväst + på vägar i mörkret?
2
Svar
21
· Visningar
2 096
Senast: Inka-90
·
  • Låst
Ridning Tänkte att vi ridskoleryttare kunde få ha en egen tråd! Här kan vi diskutera våra härliga ridskolehästar, lektionerna och allt annat som...
55 56 57
Svar
1 130
· Visningar
67 440
Senast: IngelaH
·
Ridning jag har försökt att få sålt min egna sadel som jag köpte förra året. då jag redan har växt ur den och så passar den mig inte riktigt så...
Svar
8
· Visningar
1 183
A
Ridning Rider en hyfsat stor häst ca 170 mkh, väldigt snäll och fin, ingen kronglig typ. Problemet ligger i att när jag hoppar honom blir han...
Svar
3
· Visningar
1 788
Senast: Midi
·
Ridning på dottern, hur ska vi hantera det? När jag rider går jag på med skänklarna när hon börjar rycka, men dotra har inte riktigt samma...
Svar
3
· Visningar
1 957
H
Ridning Var det någon som reagerade på kommentaren i TV från Globensändningarna där Elisabeth Lundholm (?) sa att Frieserhästen används till...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 583
Senast: Susan
·
Z
Ridning Är det lönt att klättra med hästen vid hand? Alltså att jag bara slänger på en grimma, så promenera jag och hästen tillsammans lite ute...
Svar
4
· Visningar
1 256
Senast: Zannaah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka