Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Jag har en 7-årig son som rider, han älskar det men han rider helst i skritt om han kan välja för han säger att han slår i pungen när...
Svar
11
· Visningar
3 452
Ridning Min dotters ponny har börjat "bete" sig på sista tiden. Dvs dåligt. När de rider i manegen och i synnerhet om de är ensamma där, så har...
2
Svar
24
· Visningar
3 614
K
Ridning hej. det e jag igen .. jag undrar bara hur jag ska göra .. det e så att min häst är väldigt svår att gallopera ..klippson är en fd...
2
Svar
22
· Visningar
2 456
Senast: klippson
·
Ridning Hallå, skulle vilja ha lite tips. har ett sto med jättemycket energi. vissa dagar har hon så mycket energi att det absolut inte går att...
2
Svar
33
· Visningar
7 738
Senast: scizofren
·
K
Ridning Jag har noterat, och senaste ridpasset var det verkligen påtagligt, att min högerskänkel verkar leva sitt eget liv. Den vänstra håller...
Svar
16
· Visningar
1 665
Senast: Gimlan
·
Ridning Vi har fått ett helt fantastiskt vinterväder här, med massor av snö och perfekt underlag på vägarna. I skogen, där det är orört, ligger...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 597
Senast: kopparberg
·
W
Ridning om man vill att hästen ska ha det så bekvämt som möjligt, då ska den väl ha träns utan bett, stor mjuk sadelpadd, stor mjukt schabrak...
Svar
9
· Visningar
1 484
Senast: pinky
·
U
Ridning Hejhej, nu ska jag försöka beskriva det här på bästa möjliga sätt. Jag har haft min d-ponny sedan september, och vi har fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 724
Senast: Adorno
·
Ridning Jag har en 5-åring, fyller 6 i år. Jag tränar hoppning/markarbete med honom en dag i veckan, dressyr två dagar i veckan och rider ut två...
2
Svar
28
· Visningar
2 640
Senast: Scandi
·
F
Ridning Hej! Nu är det såhär att jag har fått tag på en tjej som har en Nordsvensk travare som aldrig blivit travtränad. Han är dock tränad i...
Svar
13
· Visningar
1 381
Senast: fialoppan
·
Ridning Jag vet att det finns en massa "hur börja" trådar, men jag hittar ingen som kan hjälpa mig i mitt fall. Jag har blivit väldigt sugen på...
Svar
4
· Visningar
1 088
Senast: Minta
·
Ridning Nu vill jag gärna ha någon som benar ut det här åt mej. Vad är den stora skillnaden mellan dessa? Vad rider ni? Vad är mest...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: Ponnytant
·
L
Ridning Tänkte höra lite om olika vanliga bett. hittar ingen bra sida med information om olika vanliga bett. tänkte höra lite vilket som är...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Mint
·
A
Ridning Hur halt är det för hästen när den går barfota på halka? Tänkte testa min pålle barfota, men skulle vilja vara mer säker på hur greppet...
2
Svar
32
· Visningar
3 400
Senast: Kiwifrukt
·
L
Ridning Hej hoppas denna tråden hamnade rätt nu..:angel: Jag tänkte bara höra lite om det här med bett :) Min först fråga är alltså hur ofta ni...
Svar
19
· Visningar
1 829
Senast: Kiwifrukt
·
E
Ridning Hej! jag blev medryttare på en häst för några veckor sedan och har lite problem med ridningen. oftast när jag rider så blir hon jätte...
Svar
18
· Visningar
2 443
Senast: MoCa
·
I
Ridning Ska börja rida igen efter några års uppehåll och är jätte nervös. Red på ridskola ifrån 8-16 års ålder sedan privat i ngr år. Tyvärr...
Svar
2
· Visningar
1 155
Senast: sofiess
·
Ridning Hej! Jag är en ridskoleryttare som nu har fått privilegier i stallet och får rida ridskolehästarna (särskilt vissa som jag tränar och...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Elina8
·
V
Ridning Ja, som rubriken lyder, är det farligt att galoppera i djup snö? Alltså t.ex på en äng eller ett fält där det snöat massor men inte...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 903
Senast: salwi
·
Ridning Jag har ridit sedan 1974 och jag trodde i min enfald att jag något sånär behärskade denna ljuva konst, men efter att ha blivit...
Svar
18
· Visningar
2 814
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka