Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Nar man fragar svenskar vad som ar "typisk svensk ridning" har jag hittills bara fatt hora det negativa, t.ex. att svenskar ar...
Svar
13
· Visningar
1 703
Senast: susekl
·
A
Ridning Hur förklarar ni för en "ej hästinsatt"-person men med intresse att veta, AR:s grundprinciper? När jag får en sån fråga så blir jag helt...
Svar
9
· Visningar
1 625
Senast: Totola
·
W
Ridning hejsan hoppsan jag tänkte höra om det finns någon som har några bra förslag för att förbättra hästens kondis? min häst har ganska bra...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: WonkyDonkey01
·
  • Låst
Ridning Jag vet inte om jag lägger den här tråden rätt men annars får ni säga till! Jag undrar om jag är för stor för att rida en d-ponny...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: millen
·
O
Ridning 1. Vad är den verkliga anledningen till att du rider efter de akademiska priciperna? 2. Går det att säga vad de tre huvud faktorerna...
Svar
13
· Visningar
1 924
N
Ridning Jag ser att det är en del som syr egna ridkläder som skriver här, så jag hoppas någon kan hjälpa mig. Jag sitter och klurar lite på...
2
Svar
20
· Visningar
5 633
Senast: Kookaburra
·
Ridning Vill bli en ryttare som rider mer med säte (och skänkel) än hand. Rider på ridskola 1 gång i veckan så jag har ju tyvärr inte så många...
Svar
7
· Visningar
1 629
Senast: Adorno
·
Ridning Tänkte jag skulle få lite tips av er. Jag har en ung kallblodstravare som jag börjat träna i AR lite smått. Mitt problem är att han är...
2
Svar
28
· Visningar
3 537
Senast: walkyria
·
H
Ridning Tips på bra övningar önskas för häst som ogärna belastar höger bog och inner fram i höger varv. Tränar idag förvänd böjning i höger varv...
Svar
9
· Visningar
1 229
Senast: Totola
·
W
Ridning Hej.. Jag har funderat över en sak ganska länge nu. Det är så att min häst inte pendlar med huvudet i skritten, vare sig man ger honom...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: withyou
·
Ridning Här är en fråga som främst är riktade till er Espaniola-ägare. Jag har tänkt lägga in en beställning på en ny Espaniola och satt och...
Svar
7
· Visningar
2 760
Senast: Spirit
·
Ridning Jag har ett litet problem, ibörjan va det så att hon sparka bakut i galoppen så fort jag galopperade, en del säger att det beror på...
Svar
11
· Visningar
1 575
Senast: doleron
·
G
Ridning Jag har precis köpt ett jättefint fullblod som har skolats om till ridhäst vilket funkar hur bra som helst- han är duktig i både dressyr...
Svar
16
· Visningar
2 543
Senast: joschan
·
B
Ridning Är det någon som upplevt att ni köpt en häst som sedan visat sig vara lite för tuff? Min familj köpte för ett tag sedan en häst som var...
2
Svar
22
· Visningar
2 957
Senast: Bartley
·
Ridning Lägger det här under den akademiska ridningen då det är hit jag vill vända frågan, inte bara utrustning generellt. Hur ser ni på...
Svar
16
· Visningar
2 637
Senast: Lella
·
S
Ridning Hej! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har alltid trott att jag har haft en supersits och en superbalans (hehe) men har nu upptäckt att...
Svar
11
· Visningar
1 999
Senast: catya
·
Ä
Ridning Skulle höra med er vilket bett som jag ska ha till min travare. Jag har ett vanligt på henne nu, men känner att det kanske inte är det...
2
Svar
25
· Visningar
2 535
Senast: fridadahlgren
·
Ridning Tänkte bara höra efter hur ni tränar era hästar :) Självklart kanske det ändras då och då pga av vädret, men skriv vad ni gör då när...
2
Svar
36
· Visningar
3 272
Senast: Finpixia
·
M
Ridning Vill ha tips hur man får till den rätta lodräta sitsen! Hästen jag rider äger ingen dressyrsadel, men enligt mig så ska det inte vara...
Svar
17
· Visningar
1 435
Senast: Molliijeh
·
Ridning Alltså jag måste bara fråga om ni tycker att jag överreagerar? Jag rider privatlektioner på ridskola 1-2ggr/v. Idag när jag kom dit...
Svar
6
· Visningar
1 419
Senast: Hæst
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Bästa senskydden?