Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

M
Hästmänniskan Jag har sedan juni i år en 4-årig valack på foder. Kontraktet går ut nu i december och jag vet inte vad jag ska göra. När jag fick... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 295
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Friröntagde min ena häst inför försäljning och hästen har fram tills detta inte uppvisat några hältor alls men på röntgen visade det att...
Svar
2
· Visningar
837
Hästmänniskan Här har ni en bild på hur det ser ut där jag kommer få börja bygga mitt nya stall nästa år :) Alla mått står där, men ser ni inte vad... 2
Svar
21
· Visningar
4 128
Senast: Constance
·
K
Hästmänniskan Ni som gjort det: Vad gäller säkerhetskontrollen: ska man på egen hand utföra den, eller ställer kontrollanten frågor? Det är ju... 2 3
Svar
45
· Visningar
5 826
Senast: Fredag
·
Hästmänniskan Vad skall man tänka på när man startar upp en liten lösdrift? Hur löser ni fodringar? Automatisk? (kommer ej att bo på gården) Hur... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 773
Senast: Yrja
·
E
Hästmänniskan Jag undrar om det finns någon här som gjort en anmälan på en enskild veterinär, hur går man tillväga och hur mycket måste man ha till... 2 3
Svar
54
· Visningar
7 738
Senast: utte
·
Hästmänniskan Har två gamla grisboxar eller något i stallet jag hyr. Tänkte att man kanske kunde göra två shettisboxar av dem :idea...
Svar
11
· Visningar
1 062
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Tänkte fråga stallägaren om jag får måla om "min" stalldel i sommar. Vilka färger tror ni hade varit bra?
Svar
18
· Visningar
3 327
Senast: hästig
·
Hästmänniskan Nu har jag hamnat i sitsen att jag måste ha dubbla BH när jag rider. Inget tycks fungera tillräckligt bra för min byst? Mina gamla Stay... 2
Svar
38
· Visningar
5 728
Senast: flashlight
·
W
Hästmänniskan Nyfiken på en sak, om Du står uppstallad, vad är det absolut viktigaste för dig - att stallet/anläggningen är bra eller att...
Svar
19
· Visningar
1 549
Senast: ansk
·
Hästmänniskan Jag står med en punktering på hästsläpet Dvs jag måste köpa nya däck. Jag har dubbdäck på dragbilen. Måste jag ha dubbade däck på... 2
Svar
25
· Visningar
5 522
Senast: lil-sis
·
E
Hästmänniskan hej hej ville bara höra ifall någon av er känner/hört talas om någon häst människa som har är allergisk mot spån+hösilage men ändå... 2
Svar
25
· Visningar
5 422
Senast: Tirza
·
L
Hästmänniskan Skall snart köpa hästar till vår införskaffade gård. Jag funderar hur jag ska lösa det med höst/vinter/vår-hagar. Vi har mycket...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: Linnéa
·
Hästmänniskan Hur många hästar (liten stor häst) räknar man med får plats på en lösdrift som är 13X4,8 allså ca 62,5 m2 ????
Svar
6
· Visningar
11 258
Senast: Ela
·
D
Hästmänniskan Vi har köpt ett sommarställe med 1h mark, och det tar 30min att åka till jobbet. Vi har 3 barn (3,7,8 år). Jag har ridit som barn på...
Svar
18
· Visningar
1 542
Senast: Esperanza_1980
·
Hästmänniskan Jag hör till de hästägare som inte har egen transport utan brukar låna av vänner (oftast de som har häst i samma stall). Nu hörde jag... 2
Svar
27
· Visningar
4 177
Senast: Russin8
·
Hästmänniskan Idag hade jag bestämt mej för att rida ut då det var så hårt i paddocken. Stallet står i långaryd, en liten by kan man säga. precis vid... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 235
Hästmänniskan Lämnade i mars i år in två sadlar för värdering och försäljning hos en ridsportaffär i min närhet. Fick dressyrsadeln värderad till 5500... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 796
Svar
0
· Visningar
161
Hästmänniskan Min familj bor granne med en person som inte kan ta ansvar för sina djur. Kommer ej dra upp allt dumt hon har gjort. Det har hänt flera...
Svar
9
· Visningar
1 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka