Smitning - ?olycka?

Sv: Smitning - ?olycka?

Tycker också ts har verkat väldigt oaktiv med att få ut en vetrinär...herregud får man inte tag i ngn så måste man ju söka vidare och säga at det är akut. Du har ju ingewn som helst aning om vad din häst ådrahit sig för skada, han kanske inte alls får röra på sig. Sedan tycker jag att ta ut en distriktare är helt onödigt, åk in på klinik och röngta så det inte blir ngt av det här i framtiden då är det ju inte aktuellt att skadan kan ha kommit från olyckan....

du missuppfattade, lr så har jag skrivit otydligt.
Första dagen vi fick receptet åkte vi till apoteket men den fanns inte där. O den kom inte förens då, lite dumt tycker jag då han behövde det "direkt".

Jag o familjen har försökt få ut veterinär direkt, lr ja dagen efter då dem inte svarade på kvällen efter vi kom hem då det ahde hänt. Vi ringde först till halmstad o "tanten" säger att hon ska ringa framåt eftermiddagen o fråga om vägen o så. altså blev vi lovade en veterinär. O hon ringde o säjjer helt plötsligt NEJ jag kommer inte vi kör inte till det distriktet längre, altså en dag åt skogen på en som ej kommer. Vi ringde eller inte jag men min pappa ringde slöinge o dem sa faktiskt att vi skulle ta ut en distriktare först, efter ja berättat hur allt gick till, o sen fick dem från forsheda komma till där vi har hästen. O hur ska ja hjälpa att dem inte hade medecinen inne, även om man skäller så kommer den inte förens den kommer.

Har också "tut-tut" tränat mina hästar genom åren!
Red på mitt vanligtvis coollugna halvblod en isig dag, men den här dagen var han pigg som fan helt enkelt, en lastbil tutade.. och vi åkte ner i diket.. jättedjupt och vi bara försvann (inget vatten i som tur va!!)... å lastbilen bara fortsatte att åka!!
På något underligt sätt lyckades han hålla sig på fötter och vi tog oss upp igen, om han däremot HADE ramlat där hade inget sett oss och jag hade garanterat hamnat under.

Sen dess "tut" tränar jag mina hästar, och gastränar med både bilar och motorcyklar.

jo man kanske skulle träna sina hästar på detta. men brukar du ah så att du rider eller går med hästen o sen kör ngn "runt" eller förbi osv `?

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 414
Senast: Görel
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 562
Senast: Sel
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 908
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat