Sv: Smitning - ?olycka?
men hästar föds väl ändå inte trafiksäkra??
är det så att jag sitter på en häst som inte är helt trafiksäker så låter jag bilföraren veta det, ger signal till att stanna och så, gör de inte det då, ja då får de skylla sig själva!
vi har ändå så mkt trafik så man kan ju knappt rida utan att möta bilar överhuvudtaget.
sen finns det ju de som stannar och när man är brevid drar iväg i världens fart, och då skulle jag bara bli glad om hästen skickade i väg en hov, (förutsatt att den inte skadade sig förstås) när det kommer en bil som man tydligt ser att de har inte tänkt att sakta in så brukar jag ställa mig mitt i vägen, då menar jag alltså inte de som bara håller samma hastighet utan de som kanske tillomed varvar motorn....
nu är iofs min hästar helt 100% trafiksäkra, oavsett vad det är för fordon.
är de bilistens fel om man har stannat o ryttaren rider förbi o sparkar på bilen? då är de juh något fel.
Så att hästen som sparkade på min bil o backade in i den när jag körde 20 km/h så är de då mitt fel?
Denna tjej red sin häst 14 år, ryttaren är 16 år och helt oansvarig. Hästen är livrädd för ALLT menar verkligen ALLT en bil som står stilla kickar han mot mm.
Jag anser amn rider inte ut på en häst som inte är trafiksäkert. VISST kan alla hästar bli rädda de säger jag inget om. Men man rider inte på en häst som inte är trafiksäker på smala- o trafikerade vägar.
Sen är de inte ALLA som har råd o köpa nya bilar som inte skramlar. Hur går de med en traktor? En bil med släp mm. Får inte bilar/traktorer låta eller? Då vet jag inte vad jag ska köpa då. Då blir de väl till att man går!
men hästar föds väl ändå inte trafiksäkra??
är det så att jag sitter på en häst som inte är helt trafiksäker så låter jag bilföraren veta det, ger signal till att stanna och så, gör de inte det då, ja då får de skylla sig själva!
vi har ändå så mkt trafik så man kan ju knappt rida utan att möta bilar överhuvudtaget.
sen finns det ju de som stannar och när man är brevid drar iväg i världens fart, och då skulle jag bara bli glad om hästen skickade i väg en hov, (förutsatt att den inte skadade sig förstås) när det kommer en bil som man tydligt ser att de har inte tänkt att sakta in så brukar jag ställa mig mitt i vägen, då menar jag alltså inte de som bara håller samma hastighet utan de som kanske tillomed varvar motorn....
nu är iofs min hästar helt 100% trafiksäkra, oavsett vad det är för fordon.