Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

D
Hästmänniskan Är det någon som vet vad som ingår i provet för att bli ridinstruktör? Hur går det till och vad skall man kunna? Vet inte om tråden...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Durin ox
·
Hästmänniskan Vet inte om denna tråd ska ligga här.. Men jag undrar lite angående ni som har egen gård. Hur mycket pengar går det åt på ett ungefär...
2
Svar
20
· Visningar
6 331
Senast: kisse
·
L
Hästmänniskan Jag har som rubriken säger tänkt hyra yt min stallplas i andra hand. Har någon erfarenhet av det? Hur ska man skriva kontrakt? Vad ska...
Svar
7
· Visningar
1 543
Senast: Madelene
·
Gnägg jag och affe(Alfur från Broaskog) tränar dressyr en sommarkväll
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Wippos
·
Hästmänniskan Har lånat ut min unghäst på foder,är nu sugen på att ta hem honnom,men har skrivit kontrakt till 1 maj,men har även skrivit in i...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: Fibusen
·
Q
Hästmänniskan Går på nian i högstadiet och har börjat fundera på framtida yrke. Hästveterinär lockar, men jag hur jag än söker hittar jag inga klara...
Svar
10
· Visningar
2 022
Senast: Qpa
·
S
Hästmänniskan Har i en tidigare tråd undrat lite om hur det blir med skatten som företagare, och har konstaterat att den ska komma i december. Nu...
Svar
17
· Visningar
1 589
Senast: Kratus
·
Hästmänniskan Nu har det då blivit dags att införskaffa ny bil=) Vi har kikat runt lite, men jag skulle gärna vilja ha lite tips på vad vi har...
2
Svar
25
· Visningar
2 622
Senast: Madelene
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa loss min hästtransport som jag nu har på långtidshyrning. Transporten kostade från början 50.000:- men har betalat...
Svar
14
· Visningar
2 149
Senast: Alexandra_W
·
C
Hästmänniskan I dag somnade min häst in på kliniken, pgn av en svår knä skada. Han var 16 år gammal, och en travare. Jag var med honom, tills dom...
2
Svar
28
· Visningar
3 060
Senast: potatis_mos
·
Hästmänniskan Hejsa Vi overvejer at hyre en box ud mod lidt hjælp i stalden. Nogen af jer der har erfaringer med det? Synes i det er fair med...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: wrangler
·
S
Hästmänniskan Jag har sökt med ljus och lykta efter ett foderavtal på häst. Hittar bara på hund, katt. Finns det färdiga mallar/avtal att köpa...
Svar
5
· Visningar
2 936
Senast: STJÄRNA
·
Hästmänniskan Ponnyn jag nu har köpt har "pass på gång", dvs alla papper är klara och inskickade. Men är passet då betalt? Eller kommer en faktura när...
Svar
5
· Visningar
1 369
Senast: Mli
·
C
Hästmänniskan Jo jag har en fråga angående. Avlivning, kan man skjuta upp de om man inte fått en bild på "hästen" som ska avlivas. Om man inte fått...
2
Svar
23
· Visningar
2 544
Senast: CrazyGirl
·
L
Hästmänniskan Är på gång att köpa häst i vår och läser därför otaliga annonser. Vad betyder "pass på gång"? Menas det att säljaren har tänkt att...
Svar
11
· Visningar
1 157
Senast: arabia
·
H
Hästmänniskan Jag och min kompis började diskutera hur stor en hage ska vara. Jag har hört att dom ska vara ungefär 1 ha/häst? Hur stora tycker ni...
2
Svar
35
· Visningar
2 902
Senast: Whiskey
·
Hästmänniskan ...grannens lilla shettis Hon vet precis hur hon ska göra för att smita och alltid springer hon ner till vårat stall. Jag få nog bygga...
2
Svar
29
· Visningar
3 184
Senast: Rebecka83
·
N
Hästmänniskan Vad ska man tänka på för att göra så gott intryck som möjligt när intresserade hästköpare kommer för att provrida? Har ni några tips...
Svar
19
· Visningar
3 229
Senast: LoveMyHorse
·
K
Hästmänniskan Någon som har importerat häst? Vill har råd om vad man absolut ska tänka på innan köpet går igenom. Har kontakt med en uppfödare som...
Svar
17
· Visningar
1 504
Senast: __Stilett__
·
Hästmänniskan :confused:Jag sitter o gråter hejdlöst. Det här är ingen hästtråd. Frågan är snarare hur jag ska bearbeta min sorg efter avlivningen...
2
Svar
24
· Visningar
2 418
Senast: Mirraya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV