Köpa loss foderhäst???

Sv: Köpa loss foderhäst???

Det är möjligt att han är sen i sin utveckling därav att han känns lite slöl och kanske inte kunde visa sitt bästa på treårs, många hästar har inte hunnit bli färdiga för att visa sin fulla potential på ett treårs test.

Förhoppningsvis har du en fin unghäst att satsa framåt med.
Grattis igen :)
 
Sv: Köpa loss foderhäst???

bit i det sura äpplet- ta inte in en unghäst på foder och lägga massa tid och pengar på utbildning utan att få specifierat vilken prisreducering du kommer få.

Det är ju ett underbart enkelt och billigt sätt för hästägare att få sina hästar inridna/skolade utan att behöva vare sig betala eller lyfta ett finger.

Blir mycket skeptisk till alla dessa unghästar som finns ute för foder i ett år eller två... Varför skulle man vilja ta på sig foderhästar, göra allt grundslit för att sen skicka hem den igen:confused:

Döda inte marknaden för de som har hästutbildning som jobb;)

/Migo


edit: såg att du fått köpa hästen, grattis!
Blir lite knäsvag när jag ser vilka priser som diskuterats på unga välstammade halvblod, och inser vilket jädra kap jag gjorde när jag köpte min vältypade, oskolade men toppstammade kille för ynka 15 k!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 279
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 033
Senast: Juli0a
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 959
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 261
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Tamråttor flyttar in
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp