Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag har en import häst som ännu inte är reggad här i Sverige. Han har ett utländskt pass och i det heter han Rambo. Kan jag ändra hans...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: emiiilia_
·
Hästmänniskan Förra veckan hade jag ordentliga skavsår där troskanten hade suttit efter ridlektionen. Nu undrar jag hurdana trosor är bäst att rida...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
16 381
Senast: elefanten
·
C
Hästmänniskan Hejsan! Nu är det så att jag har bestämt mig. Jag SKA ha den häst jag alltid drömt om. Obelix, som han heter har jag alltid älskat...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 241
S
Hästmänniskan Har precis köpt gård och flyttat dit hästarna för några dagar sen bara. Stallet är rätt gammalt och vi hade tänkt att rusta upp det...
2
Svar
26
· Visningar
5 837
Senast: Tacitus
·
Hästmänniskan Vad har ni för strålkastare,belysning till era ridbanor? Hur många har ni till en paddock på ca 20*35?
Svar
6
· Visningar
941
Senast: sjoberga
·
Q
Hästmänniskan Har i alla år haft en dröm om att bli djursjukvårdare men av olika anledningar inte tagit tag i det. Vid jul slutar jag mitt nuvarande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 443
Senast: Quadrophenia
·
Svar
0
· Visningar
147
Hästmänniskan .. på ett ungefär? Finns det någon riktlinje?
Svar
17
· Visningar
22 152
Senast: Tabitha
·
S
Hästmänniskan Hoppas tråden ligger rätt nu :angel: Stallet ligger ganska nära en skola och idag hörde jag som vanligt lite skrik. Går ut för att...
2
Svar
28
· Visningar
2 647
Senast: SoCameA
·
T
Hästmänniskan Jag fattar inte hur ni alla hemmapulare vågar hitta egna lösningar (och tipsa på forumet) på sånt som kräver el.installation i stallar...
Svar
10
· Visningar
1 375
Senast: Orkan
·
Hästmänniskan Vilka problem kan jag som säljare få om inte hästen besiktas innan försäljning?
Svar
1
· Visningar
747
Senast: arabia
·
H
Hästmänniskan HJÄLP MIG. Är det någon som vet vad man kan göra med en nygjutet cementgolv som dammar så det är inte klokt när man sopar? kan man...
Svar
19
· Visningar
6 186
Senast: SO Hovslagare
·
Hästmänniskan Såg precis att det står ett fel i köpekontraktet. Mitt postnummer är fel. Det ska vara 681**, men det står 684** Allt annat är rätt...
Svar
8
· Visningar
1 017
Senast: Nixehen
·
S
Hästmänniskan jag ska köpa häst. Och jag undrar om man måste ringa någonstanns för att bekräfta att man köpt hästen annat än köpeavtal?
Svar
10
· Visningar
1 208
Senast: saraac
·
Hästmänniskan Köpte hästen för lite mer än ett år sedan men varit lite lat :o. Har inte ändrat ägare i hans pass (däremot står jag ju såklart som...
Svar
2
· Visningar
705
Hästmänniskan Om jag köper en häst osedd ifrån ett annat land igenom ett företag, Har jag rätt att lämna tillbaks den enligt allmäna reklamationsnämden?
Svar
3
· Visningar
1 715
Senast: Masse
·
U
Hästmänniskan Vi är på jakt efter en ponny till min lillasyster och har hittat en lämplig häst ca 8 mil hemifrån. Då vi dagligen kollar annonser för...
Svar
8
· Visningar
1 495
Senast: Username
·
S
Hästmänniskan Vilka egenskaper tycker du som köper en unghäst är viktigast. Hur vill du som köpare bli bemött vid visningstillfället? Bryr du dig...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: Cairo
·
Hästmänniskan Jag ska se över unghästens försäkring till nästa år och funderar lite... Vilka försäkringar har ni? Ni som har agria, hur mkt är era...
Svar
7
· Visningar
957
Senast: Immer
·
C
Hästmänniskan Usch, jag har aldrig sålt häst innan, men nu är det dax, jag ska flytta utomlands och kan inte ta henne med mig. Hon åker på prov nu...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: Allimac76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama