Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får jag fråga varför medicinering inte funkar så bra? Och vad du har för medicinering?
Jag har också hört folk som har haft samma problem men som också har mycket lättare för att rida islandshästar istället för vanliga hästar, ligger nog något i det.Hade gett upp att rida mer än någon skrittrunda i skogen till jag "hittade" dessa underbara islänningar för ca 4 år sedan (började på ridskola med 1 gång i veckan). Klarar inte av att rida stor häst då det gör för ont.
hej jag har fibromyalgi och fått lägga ridningen på hyllan då jag red och blev dålig och när jag blev bra red jag igen och blev dålig, så höll det på till maken blev skogstokig. Nu mer kör jag istället och har gjort i 4:a år. jag har lösdrift då jag kan styra mockningen efter min sjukdom. jag önskar att jag kunde rida men det gör för ont. Tänk på att om du har kunskaperna att rida använder du automatiskt musklerna när du rider= ont, om du inte kan rida klarar du säkert att åka häst utan att använda musklerna. Det svåraste är att använda musklerna så du blir varm och mjuk men inte får ont.
Mamma C vill börja rida. Eller vill och vill, jag tror det skulle vara bra för hennes muskler och en bra avstressande miljö. Men nu är det så att hon har fibromyralgi och har stundvis ont i leder, bla vinterhalvåret är den värsta perioden.
Saken är den att hon har inte ridit på hur länge som helst. Dessutom kan hon inte göra speciellt avancerade saker vilket inte gör något iofs. Men vi tror att det kan vara bra för hennes muskler att skritta lite då och då en kort stund för att sedan öka.
Vad har ni för erfarenheter av att rida med en sjukdom? Blir det bättre efter ett tag?
Skriv gärna allt ni kan komma på!