Sjukdom + rida = bra?

Sv: Sjukdom + rida = bra?

Jag har fibro sedan 7 år tillbaka och har haft häst under hela denna period. Min hälsa har varierat, från att ha sovit i tre år till att jobba heltid. för tillfället jobbar jag halvtid. Hästarna har hjälpt mig mkt. Precis som någon annan skrev så var det något som tvingade mig ut och göra något, trots att kroppen inte ville.

Jag mår bättre efter ridturen, även om jag bara varit ute och skrittat. Är mkt mindre stel och avslappnad. ( har ett gammalt halvblod som är snäll och inte busar dom dagar jag inte klarar av det :love: )
Har mest problem med rykt och sadling, men detta kan ju du hjälpa din mamma med. Rykta noga gör jag därför oftast efter ridturen.

Sen har jag hästarna mycket ute, även under vintern. Detta underlättar mockningen :D

Sv: Sjukdom + rida = bra?

Hästar och ridning kan gjöra mkt om hon gjör det hon orkar. Alla muskler i kroppen får användas då. Är själv reumatiker och whipplash skadad sen 9 år tillbaka, när jag fick min whipplash skada efter en olycklig omkullridning trodde jag att nu är det slutridet, mitt fina Bernstei sto fick säljas, hjälmen las på hyllan. Men efter ett år sadlade jag om och är nu western ryttare 8 år tillbaka . Lånar och tränar dotterns Quarter när orken , viljan finns och efter ett träningspass i ridhuset är jag offtast slut i kroppen men mjukare och mkt lycklig .

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 496
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar