Prutar ni...? Vid hästköp.

Sv: Prutar ni...? Vid hästköp.

Nej han är kvar och de är supernöjda med hästen. Vi har tät kontakt och räknar dem (köparna) till våra vänner. Jag hoppas inte att vi sålde honom på tok för billigt!! Det var en treåring (arab), riden i alla gångarter, de betalade 40 000. Utan att pruta då.

Då är det väl rika. :D

Hälsning Maja

Sv: Prutar ni...? Vid hästköp.

Håller inte med om det. Faktum är att jag just nu har en annons ute med tillägg om att priset är diskuterbart. Får vi två köpare varav en bor i samma stad och det fattas någon tusenlapp på tilltänkt pris så säljer jag hellre till dem än till någon som ska frakta iväg våran häst 35 mil. För min del är hemmet och ryttaren absolut viktigast inte vem som har mest pengar.

Att välja köpare är ens privilegium ändå. Man har rätt att vägra sälja hästen till vem man vill och även pruta om man vill det, även om det inte står i annonsen. Står det prutbart, så räknar folk med att de skall få pruta.

Däremot tycker jag gott att man kan skriva prutat och klart om det är så man känner.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Prutar ni när ni köper häst? När gör ni det i så fall? Innan eller efter besiktningen? Hur lägger ni fram det? Jag är jättedålig på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
11 990
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan vill inte klaga men tycker det är oerhört svårt att hitta en medryttarhäst :/ vet inte hur många gånger jag läst ett inlägg om en...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 027
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Det måste väl vara fler än jag som märkt av den stora höjningen på hästarnas priser sedan Corona?! Jag letar efter en helt...
Svar
16
· Visningar
2 546
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama