M
MissMolly
Sv: Boggie - endast BE körkort?
Precis, det beror ju mycket på vad släpet har för tjänstevikt (o hurvida det är den "verkliga" vikten som anges)..
Väg era släp först då vet ni hur mkt ni kan lasta på den aktuella totalvikten.
När man åker runt o tittar på olika släp så är det ganska ofta så att tjänstevikten är vagnen i "naket" utförande, sen tillkommer mellanvägg (!) sparkskydd eller tex automatiskt stödhjul... o då blir inte tjänstevikten längre den lägre som infobladen anger....
Jag har en totalvikt på 1300 på min boggie, 600 kg tjänstevikt + att jag räknar med att inredningen ligger runt 100 kg vilket innebär att jag har 600 kg kvar att lasta på. Då min högst normala halvblodstax väger 530 kg anser jag mig ha rätt juste marginal.
Precis, det beror ju mycket på vad släpet har för tjänstevikt (o hurvida det är den "verkliga" vikten som anges)..
Väg era släp först då vet ni hur mkt ni kan lasta på den aktuella totalvikten.
När man åker runt o tittar på olika släp så är det ganska ofta så att tjänstevikten är vagnen i "naket" utförande, sen tillkommer mellanvägg (!) sparkskydd eller tex automatiskt stödhjul... o då blir inte tjänstevikten längre den lägre som infobladen anger....