Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hos grannen finns ett drygt 10-tal med hästar som kommer å går som de vill i och utanför hagarna. Titt som tätt är de ute på vägen så...
2
Svar
25
· Visningar
2 905
Senast: Lillsillen
·
V
Hästmänniskan Hej.:p Jag (som ändå arbetat med sådana här hästar hela mitt liv) och en familj på landet kommer bygga ut vårt maskinrum till 4...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 024
Senast: sona
·
P
Hästmänniskan Jag vill göra mina boxar lite mer "hemtrevliga", men har inga idéer på hur. Allt jag kommer på är antingen farligt för hästen, eller...
Svar
13
· Visningar
1 450
Senast: aprilia
·
Hästmänniskan Vad tycker ni man kan ta betalt när folk kommer och rider på ridbanan? - alltså folk som inte står här i stallet. Det är en grusbana, 25...
2
Svar
33
· Visningar
3 039
Senast: mammaBerg
·
Hästmänniskan Som jag nämnt i trådar tidigare letar vi gård och som det ser ut nu så har jag ingen aning om vart vi hamnar och om det blir möjlighet...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: pastejja
·
Hästmänniskan Vi har köpt ett svenskt halvblod av ett försäljningsstall. En häst som vi är väldigt nöjda med. Nu till problemet. I hästens pass står...
Svar
12
· Visningar
1 697
Senast: SeagirlM
·
Hästmänniskan För att söka till veterinär i vissa länder krävs ju bara intagningsprov + slutbetyg från gymnasiet. Jag har inte gått gymnasiet utan...
Svar
3
· Visningar
2 505
Senast: spoos
·
Ekonomi & Juridik Har funderingar på att i framtiden hyra ut min gård, för att själv prova på boende på annan ort och har lite funderingar... Hur...
Svar
16
· Visningar
2 703
Senast: Strajder
·
Hästmänniskan I går var jag in och longerade min unghäst i ridhuset, allt gick bra men så fick hon ett ryck och bockade och drog. Tyvärr tappade jag...
Svar
10
· Visningar
2 490
Senast: Ullis gullis
·
Ekonomi & Juridik Vill och ska köpa häst. Ekonomin säger att en häst på max 20000kr har jag råd med just nu. Hjärtat skriker häst men huvudet talar om för...
Svar
17
· Visningar
1 695
P
Ekonomi & Juridik Vad ska man tänka på? Vad händer om hästen vrickar sig, blir halt när man har varit ute och ridit? Skriver man kontrakt? Är det vanligt...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Censur
·
Hästmänniskan ja nu vill jag ha tips på hur man tvättar ur stallet på bästa sätt. spolar ni med vattenslag för att blöta upp och sen skrubbar hela...
Svar
13
· Visningar
2 173
Senast: Vica
·
S
Hästmänniskan Vilket underlag till en hage för året runt bruk rekomenderas? tänkte fylla i hagen (gräshage) med ngt som gör det så lerfritt som...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Cowabunga
·
Hästmänniskan jag har problem med min granne. Mamma vaknar av hästklapper på vägen, en av hästarna sitter fast i ståltråden. hagen består av...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: Puppan
·
Hästmänniskan Nu har jag letat på jordbruksverkets hemsida men hittar ingenting angående vad som gäller om bestämmelser för gödsel och...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: Cambrie
·
O
Ekonomi & Juridik Att hålla häst är inte det billigaste direkt! Och då tänker man att folk som har häst har bra med pengar och bör då mer eller mindre ha...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 839
Senast: lobell
·
Hästmänniskan Grannarna är borta på semester och likadant tjejen som har sina hästar hos grannarna på bete. Jag har tagit på mig och kolla till deras...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 242
Senast: hopp_o_galopp
·
Hästmänniskan Den 27:e maj var jag tvungen att akut avliva min gubbe efter att han bröt benet. Det var fruktansvärt och vi skulle få så många mer...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 381
Ekonomi & Juridik Var går egentligen gränsen för vad en person kan skriva på sin hemsida innan man kan anmäla för förtal? Uppfödaren till vår ponny...
Svar
6
· Visningar
2 290
Senast: Stopek
·
T
Hästmänniskan Inom en vecka kommer min tant att bli en ängla häst. :cry: Ringde precis det hemska samtalet och bokade tid för henne.. tyvärr kunde de...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 324
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar