Vad gör jag nu?!?!?!?!

Sv: Vad gör jag nu?!?!?!?!

Håller med, vi låser alltid våran sadelkammare, även om stallet ligger avsides och samhället är hyffsat litet.

Jag är så himla rädd om den utrustning jag har så jag låser stallet varje gång jag åker nånstans.

Det kan man verkligen säga.
Men störst av allt en väldigt stor lättnad för mig.

Det är väl inte ovanligt att inte ha lås på sadelkammaren? I mindre stall på landsbyggden är det snarare det vanliga. (även om det naturligvis är bättre med lås)

Förstår det! Man blir alltid orolig när man inte vet vad som hänt, ännu värre när man inte "hör till" stallet sas, och inte riktigt vet vem som hör dit och vilke utrustning som finns där,

Det är väl inte ovanligt att inte ha lås på sadelkammaren? I mindre stall på landsbyggden är det snarare det vanliga. (även om det naturligvis är bättre med lås)

Häromkring verkar det ganska vanligt med att låta sadelkammare vara olåsta. Men det är ju upp til var och en vad dom känner för.:)

De flesta stall jag vart i har haft låst sadelkammare eller åtminstone möjligheten att låsa den.

Försäkringsmässigt måste det väl ha betydelse om sadelkammaren var låst eller ej om du tex blir av med ett antal dyra sadlar ?

Förstår det! Man blir alltid orolig när man inte vet vad som hänt, ännu värre när man inte "hör till" stallet sas, och inte riktigt vet vem som hör dit och vilke utrustning som finns där,

Ja visst. Jag blev lite paranoid ett tag när jag inte fick tag på nån.
Min man tyckte jag prata med grannarna när dom kommer hem i stället.

Ponera att du har väldigt dyr utrustning, då har du med största sannolikhet den försäkrad. Anta att den utrustningen sedan stjäls.

Visst sjutton måste det väl spela någon roll om du vidtagit de åtgärder du kan för att undvika detta (låst dörren) ?

obs ta inte med något därifrån då kan du få skiten .....fota allt om du har digitalkamra och ha ett vittne med eller ring polisen det är mitt råd:banana:

Nu låter jag ganska dum...men kan man försäkra hästutrustning?!

Det skulle inte kännas rätt och ta annans utrustning med sig hem utan deras verskap eller liknande..

Hmmm....får kolla upp det där...ska nämligen vid senare tillfälle köpa en dyrare sadel...

Nu fick jag mig en tankeställare.. har ju sadlarna i stallet (på går'n) och inga lås alls. (Låser inte om hästarna utifall nåt skulle hända) vi har inte ens sadelkammare XD
Men nu åker min sadel in, det är det enda värdefulla där. x)

Hoppas det löser sig för er. :)

Jag bor också i VG och jag känner i princip ingen som inte har lås på sadelkammaren... Jag vet en, men jag vet inte om jag ens kan med att kalla hennes byggnad för stall.

Precis som tindra skriver så har det säkerligen betydelse i försäkringsfrågor, det har det ju när det gäller hus, bilar eller garage till exempel.

Nu fick jag mig en tankeställare.. har ju sadlarna i stallet (på går'n) och inga lås alls. (Låser inte om hästarna utifall nåt skulle hända) vi har inte ens sadelkammare XD
Men nu åker min sadel in, det är det enda värdefulla där. x)

Hoppas det löser sig för er. :)

Det är redan löst. :D

Som sagt det är ju olika hurvida vilka åtgärder man tar...men jag gör ju det jag kan för att förhindra stöld av att min hästutrustning.
:)

Nu låter jag ganska dum...men kan man försäkra hästutrustning?!

Givetvis!
Du har ju en hemförsäkring och hästutrustningen hör ju till dina ägodelar även om de råkar vara i stallet.

Om man har mycket dyr utrustning så kan det vara värt att kolla upp hur mycket hemförsäkringen täcker.

Jag räknade ut vad våra saker i stallet kostade när vi skulle ta en ny försäkring, grejerna värderades till 82000:eek: och då är det ändå inga dyra grejer var för sig, men tänk bara på hur många täcken man har och vad de kostar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 233
Senast: Shixle
·
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 656
Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 402
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar