Vad gör jag nu?!?!?!?!

Sv: Vad gör jag nu?!?!?!?!

Tur att det löste sig... (om det var hon) :rofl:

Mitt försäkringsbolag kräver även att sakerna ska ha förvarats i låsta utrymmen för att försäkringen ska gälla.

/Camilla

De flesta stall jag vart i har haft låst sadelkammare eller åtminstone möjligheten att låsa den.

Försäkringsmässigt måste det väl ha betydelse om sadelkammaren var låst eller ej om du tex blir av med ett antal dyra sadlar ?

Jag vet faktiskt ingen som inte har lås på sin sadelkammare.

Vad gäller försäkring så får man inte ut ett öre om sakerna som blev stulna inte var inlåsta.

Vad gäller försäkring så får man inte ut ett öre om sakerna som blev stulna inte var inlåsta.

Det var det jag trodde. Har inte haft egen häst/stall så är inte så insatt men rent logiskt antog jag att det var det som gällde. tack för bekräftelse :D

Vill bara råda alla intresserade att faktiskt kolla vad hemförsäkringen täcker:crazy:... När jag fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar kom deras försäkringsbolagsrepresentant ut för att kolla om de behövde något extra skydd (de hade just ärvt lite antika möbler m.m.) och vi började prata om hästarna och deras utrustning. Det visade att det aktuella försäkringsbolaget (ett av de större) ersatte bara utrustning upp till "rimlig nivå".
De ansåg att det var inte rimligt att man ägde mer än en häst per familjemedlem, och en sadel per häst, ville man ha rätt till ersättning utöver det krävdes en speciell verksamhetsförsäkring på prylarna:(.

Vi hade väl en 8-9 hästar då så det blev en ytterligare försäkring... Numera har jag själv ett annat försäkringsbolag och de har inte samma begränsningar men det kan vara värt att kolla upp, det är ju inte helt ovanligt att man har både hopp- och dressyrsadel i dyrare märke och många har ju faktiskt mer än en häst:angel:.

Tack för att du skrev det - kan helt klart vara av värde att kolla upp EXAKT vad det täcker och inte! :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 233
Senast: Shixle
·
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 656
Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 402
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar