Ridbaneavgift?

Sv: Ridbaneavgift?

här betalar man 20kr per gång, 100kr i månaden eller 1000kr om året

vi lånad grannens paddock 20x60, i 4 år har den varit utan staket tills alldeles nyligen, äntligen!!!!!!!! vi har i alla år betalat 20:-/gång eller 150:-/månad.. helt ok tycker jag........

Det kostar 20 kr/gång att rida i "grannens" paddock där jag har min häst. Tycker att det är ett helt okej pris, och banan är fin och det finns bra belysning :) Tyvärr finns det dock inget hindermaterial längre.

har ridbana där jag har min häst uppstallad så jag betalar ju inget för att använda den men det är OTROLIGT störande när de ex. har privat dressyr/hop träningar utan att ha meddelat i förväg vilka tider! :o :crazy:

sen var det några ett tag med 7mijloner ponnyer ch 7miljoner ungar och typ 3 vuxna som var barnens mammor som hyde ridbanan OMÖJLIGT att rida då :o hoppas att stallägaren tog BRA betalt för det var det gräsligaste jag varit med om! ugarna kunde (och kan fortfarande) inte rida ordentlig med högerregel osv. de ha noll kontroll på sina hästar och trillade av det gjorde minste en varje gång

GLAD att vara av med dem nu, även om ajg låter lite bortskämd ;P

sen använder jag ju ridskolan ridhus/ridbana plus material (som finns i mängder 8D) det får jag göra gratis om jag har med min egen häs på lektion minst hälften av lektionstillfällena :)

vi betalar 200kr per år. och för att rida på ridbanan men man måste vara medlem de kostar 110kr per år så 310kr på ett år. sen kostar det 50kr/gång. Då är det en stor ridbana med hindermatrial och nybyggt staket runt. Underlaget underhålls bra och på vinter skottas de, + belysning.

Senast ändrad av en moderator:

Vår stallägare tar 20 kr / gång. Men då kan man inte räkna med att den är vattnad och saltad.

Dock så har vi haft kurser där och då har folk utifrån betalat 40 kr / gång för ridbanan, men då är den garanterat vattnad och harvad.

Ridbanan har bra underlag och är 20 x 60

Belysning och en liten hinderpark finns.

granngårdens ridbana som jag använder betalar jag 125 kr/mån (annars 25 kr per gång). banan är 50x25 m, underlaget är paddex o banan sköts väldigt bra :bow:

Tack för alla svar! Ridbanan är ganska nyanlagd och vi har inte hindermaterial å sånt -ännu. Jag har bestämt mig för 30:- per tillfälle och ekipage. Det tycker jag är rimligt med tanke på dieselpriserna och att det faktiskt tar en bra stund att sladda - särskilt nu när banan är såpass ny.

Det tycker jag låter rimligt. När du har hindermaterial kan du höja priset. :)

Den är ju liten o gjord av grus:eek:

Sen är underhållet a o o.

Går den att rida på på vintern, vid torka mm.
35 betalar vi för lika litet ridhus 40 m./ gång. Lite skillnad på byggkostnad o användningsbarhet.

Men ni sätter ju vilket pris ni vill.
Som regel är det bättre att det rids mkt på den för att den ska sätta sig. Lägre pris gynnar då det. Undvik att hoppa på den första tiden.

20:- per gång är egentligen löjligt lite men mer en symbolisk summa. Så att alla har råd, liksom. De som inte är villiga att betala detta, kan väl rida någon annanstans? ;) Det kostar ju trots allt en hel del att anlägga en bana. Ska man ha staket, vattna, harva, salta osv borde priset vara högre. Tycker jag :D Själv fick jag betala 50:- för att rida på en ridbana för inte så länge sedan. Det tyckte jag va att ta i.

Jag tycker du ska kunna ta betalt för att folk rider. Har du tillgång till hinder och banan sköts med konstens alla regler (sladdas mm.) så är det inte för dyrt med 400-500kr/termin. Tänk på att dieseln har blivit väldigt dyr. Jag är som du dålig på att ta betalt när det gäller olika tjänster/saker :o Men kan andra så kan du! :)

Tack för att du peppar mig!:) Jag får nog tuffa till mig. Funderar på att skriva en lapp om att sälja kort lagom till höstterminen börjar.

Tussemaja, lycka till med din ridbana. Det låter bra med det priset du bestämt. Jag ska också göra slag i saken och dra in några kulor har jag bestämt efter att ha läst din tråd;)

Hälsn BP

Vad tycker ni man kan ta betalt när folk kommer och rider på ridbanan? - alltså folk som inte står här i stallet. Det är en grusbana, 25 x 35 meter, nyss anlagd. Det kostar ju trots allt en del i diesel och underhåll...

Det beror säkert på var man bor. Här omkring brukar det kosta mellan 20-40:-/gång. Då är det banor som underhålls med salt/vatten, minst 20x60 och med bra hinderpark.

Sen beror det såklart på om man vill ha andra eller ej.

Vi hade inte betalt 35:- för att rida hos dej :D
Visst kostar dieseln men nja...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 565
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 559
Senast: mars
·
Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
2
Svar
21
· Visningar
1 722
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar