Hur får man ordning på grannens lösa hästar?

Sv: Hur får man ordning på grannens lösa hästar?

Det var väl just det som var problemet att hästarna rymde, inte att de inte bor vid sidan om dig?
Eller är det så att du inte har något obehag av dem utan bara ser att de rymmer?

Buschaufförerna här runt tog kontakt med vägverket, och hotade med att vägra köra den sträckan om inget gjordes åt problemet med lösspringande hästar - och vips - kom det upp "lite" bättre staket på den värst utsatta sträckan:angel:

jag har EN beteshage intill hennes, och mitt stall ca 1,5 km bort.
men jag har alltså mina hästar i min hage, och kan därmed inte ställa hennes hästar i min hage....HON bor och har stall ca 100 m från min beteshage..

Närmsta granne där är svärfar som är besvärad av besök i trädgården.
Dock passerar jag dagligen hagen där de "borde" befinna sig, men istället står de titt som tätt på vägen och utgör en trafikfara....detta är en ganska vältrafikerad väg (70 km) och den ende som leder ner till samhället så risken att nåt händer känns alarmerande.

Dessutom så VILL jag inte ha in hennes djur ibland mina hästar/i min hage, varken att de går in på egen hand genom staketet (jag har visserligen el) eller att släppa in dem där

det var ju smart...men tyvärr..här går ingen buss på sommarlovet utan bara skolbussen under terminerna...

Är hennes staket väldigt nära din hage? Isf kanske hon skulle kunna få koppla in sitt elstaket med ditt? Det innebär ju iofs att du får offra dig lite men du slipper ju oroa dig för lösa hästar mer.

nej tyvärr....de ligger snett emot varann med en väg emellan...
DjurskyddsInspektören har varit ute igen, ...men hon kunde inte vidta någon åtgärd mot henne denna gång heller då hon tagit hästarna därifrån samma dag, då hennes bete är slut där nu...

och HON har ju inte själv sett hästarna när de varit lösa så hästägarens ord står emot våra...så det gäller att ta fram kameran nästa gång...

men som sagt, nu blir det ju lugnt ett tag igen då

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 741
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 672
Senast: svea
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 896
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka