Sv: Rädda/rehabilitera hästar verksamhet
Det stallet åkte givetvis dit, men var ett av få.
Ja givetvis var vetrinären där redan INNAN hästen flyttades hem till mig, den hästen jag köpte avlivades inte men andra ur samma stall.
Och att man inte tjänar pengar på det är precis vad jag skrev, jag får lägga in pengar själv, men det gör inte mig så mkt det är ju mer eller mindre än hobby så jag tycker det är värt det.
Hästen ur detta stall var högdräktigt och gick ute i en hage så hon hade klarat sig någorlunda bra. Det stod däremot 9 hästar inne i stallet som mådde desto sämre.
Det jag menar med att hålla tyst om det är att inte tala om för alla som vill lyssna på varifrån hästarna kommer.
Har du nått mer att kritisera eller är du nöjd?
Jag tycker bara det du skriver inte hänger ihop riktigt.
Du köper hästar från stall där hästar dött av undernärdhet, och påstår att hälso och miljö i din kommun inte reagerar när du anmäler?
Hästar i så dåligt skick bord om inte annat veterinären skriva under på, som du tar ut omgående, det mkt dåliga skicket för att anmälan ska ge mer tyngt. Det måste ju klart vara bättre att stå med och för den biten och komma åt de som sköter sina hästar så illa?.
Skulle nu en häst behöva avlivas, när du fått hem den p.g.a skicket, så har du lagt ut 5-10 000 på inköpet, någon tusing på veterinären och ett antal tusingar på avlivning och destrution? Hedervärt kanske, men bättre att ta det den andra vägen så det blir stopp på djurplågeriet.
Det stallet åkte givetvis dit, men var ett av få.
Ja givetvis var vetrinären där redan INNAN hästen flyttades hem till mig, den hästen jag köpte avlivades inte men andra ur samma stall.
Och att man inte tjänar pengar på det är precis vad jag skrev, jag får lägga in pengar själv, men det gör inte mig så mkt det är ju mer eller mindre än hobby så jag tycker det är värt det.
Hästen ur detta stall var högdräktigt och gick ute i en hage så hon hade klarat sig någorlunda bra. Det stod däremot 9 hästar inne i stallet som mådde desto sämre.
Det jag menar med att hålla tyst om det är att inte tala om för alla som vill lyssna på varifrån hästarna kommer.
Har du nått mer att kritisera eller är du nöjd?