fy och usch.. nu är samtalet gjort...

Sv: fy och usch.. nu är samtalet gjort...

Ja, jag kan tänka mig att det är sju resor värre att ta bort en yngre häst, det kommer ju knappast som en överraskning att dagarna är räknade för ett 27 årigt halvblod... Så jag har ju haft det här i tankarna sista åren att det snart är dax, och sista året har jag yrat hela tiden.
Bestämde mig dessutom att det skulle ske just nu redan i våras och började då titta efter nya hästar.
Så jag kommer få hem en ny tjej i oktober.
Så jag är som sagt inte oförberedd, det känns bra, att man inte behöver komma ut i stallet en morgon och så blir det bara panik och så får man nödslakta eller något!!

Jag tror nog att dom märker att något är på gång. När jag tog farväl av Gössan kliade hon sig och puffade på mig upprepade gånger, kändes precis som om hon bad om hjälp. Inte för att det gjorde saken lättare just då men nu känns det som om jag uppfyllde hennes sista önskan.
Bultningen går säkert jättebra men jag förstår din oro. Trots att min fått domosedan innan kände jag oro för att något skulle gå galet, det får det ju bara inte göra! Det gjorde det inte heller men bara tanken räcker och blir över.

Tänker på er!

Imorgon bitti sker det.
De skulle komma mellan 8-9 sa han som ringde.
Har precis gått en lång promenad med tanten, sträckan var inte så lång men vi bröt alla regler vi har haft och hon fick äta på alla fina ängar vi gick förbi.
Det var nästan som att hon kramade mig...
Hon som alltid bara brukar kliva på gick och tryckte sin hals mot mig, eller så buttade hon på mig i ryggen... som om hon ville trösta mig... :cry:

Ska skicka dig alla styrkekramar jag har. Tänker på dig.

Vet inte vad jag ska säga......
Hoppas allt går bra, det kommer att kännas bättre när det är över.
Många långa styrkekramar från mig, jag vet vad du går igenom just nu....:cry:

Jag förstår din vånda... Jag tycker att du är jättestark som tar beslutet att låta henne somna in innan hon blir ännu sämre.
Man ser klar skillnad på blicken på dina bilder! Måste säga att det är en otroligt vacker häst!
Min gammeltant är på väg mot sitt 27 år (ponny) o jag bävar för den dagen då hon inte ska vara med längre. Hoppas jag är lika stark som du är nu!
*styrkekramar"

Usch vet precis exakt hur du känner dig- jag ringde nämligen mitt hemska samtal igår och om en vecka åker min älskade tant också iväg....Styrkekramar till dig.

Vännen, du vet att jag vet hur du känner!!! Försök att sova bara, allt kommer att å bra och snart är det över!! Kramar!!

Visst är det tråkigt :cry: Men samtidigt tycker jag att du gör helt rätt - istället för att vänta tills det är alldeles försent :(

Jag vet så väl hur det är. :(

Men hon är färdig, det syns på henne. Hon har gjort sitt i det här livet. Hon kommer tillbaka till dig om du behöver henne, var så säker. :love:

KRAM!

Har varit i samma sits som du :( Man vill ha kvar dom men ändå släppa taget :cry:...

Men du gör rätt val, och skall vara stolt över dig själv att du vågade ta det rätta valet. :idea:

Många kramar
Emma

Vill bara att du ska veta att mina tankar är hos dig just nu!!!

Skickar alla tröst- och styrkekramar som jag har!!

tack alla!

Idag har min älskade tant inte tid, hon ska springa runt och hälsa på alla sina gamla vänner.
Men imorgon tänds en ny stjärna på himlen,
den kommer lysa klarare än alla andra för mig.
R.I.P Tossalina.
Älskad-Saknad.

nu älskling, nu är hela himlen din!

:love::cry::cry:

Vill bara säga att det gick SÅ bra med avlivningen, jag är ju ett vrak, men killen kom, pratade lite med mig och Tossan.
Vi skrev papper och gjorde klart allt.
Hämtade henne och gick till avsedd plats.
Jag kramade om henne och bad henne hämta mig när det är dax för mig, han sa att jag skulle säga till när jag var redo, han stod och killade henne i pannan hela tiden ska tilläggas.
Tyckte inte det var så mycket att vänta på så jag sa att jag var klar, och innan jag nästan hann säga klart, la han den killande handen över hennes öga, tog upp den andra med bulten och så bara small det och hon for ner i backen som en.. ja död häst.. Det låter kanske brutalt när man skriver om det, men jag var ju rädd att tanten skulle krångla, hon är lite rädd om huvudet, men inte ens hon hann reagera.
Så är jätteglad för sättet det gick till på, men saknar tanten så att det gör ont. :cry:
Gråter hela tiden. Men det går över. KOmmer alltid att sakna henne dock.

Lider med er som har det framför er, men de är verkligen duktiga, har hört flera säga det och har nu upplevt det själv.
Nu är det bara mig det gör ont i, älskade Tossan behöver inte ha jobbigt att andas mer.

Älskade vän...

Usch vet precis exakt hur du känner dig- jag ringde nämligen mitt hemska samtal igår och om en vecka åker min älskade tant också iväg....Styrkekramar till dig.

Skickar styrkekramar till dig tillbaka.
Det är värst innan trots allt tror jag.
Min största panik fick jag när lastbilen svängde upp på backen.
Nu ska man bara komma över sorgen, innan hade man både den och ångesten.
Skickar en bamsekram, och din tant kommer få träffa min tant, och de kommer ha superkul där bland stjärnorna och klöverängarna!

Så skönt ändå att det blev en "fin" stund. Din tant får också träffa mina änglahästar Dolly, Yakimo och Silencia.

Det är en stor vånda innan allt är över men skönt när man vet att allt gått bra och man vet att tiden var inne. Jag vet av egen erfarenhet och skickar, som så många andra, styrkekramar till dig. Tänker ofta på min fortfarande fast det är flera år sedan, men allt oftare gör jag det med ett leende på läpparna och inte med tanke på den sista tiden. Man förtränger det. Nu kan Tossan beta brevid min häst också.

Skriver som Tassen... hon var klar. Fina Tossa, hon kommer alltid finnas kvar i mitt hjärta med :love:

Du får säga till när du får hem nya snyggingen så jag får kika på henne med

Åhh, det är hjärtskärande ! Men ändå - det rätta. Nu och då bilderna säger nog allt.

Vad skönt att du inte behövde våndas så många dagar utan de kom fort. Och att det gick "bra".

Tänker på er....

En annan sak.
Är helt övertygad om att djur vet nu.
Mina föräldrar (stallet är hos dom) har två jakthundar som klämmer i det mesta de kan så fort någon okänd kommer upp på gården.
Hade tänkt att säga till mina päron att inte släppa ut dem (de är i hundgård på dagarna) idag för jag ville inte att de skulle gorma och skälla, men de gömde sig i hundhuset.. de kom inte ut på hela tiden. Är inte det "konstigt".
Inte ett ljud ifrån dem.
(och ja, de lever, mamma tittade till dem när hon kom hem tillbaka, och de låg inne och tryckte)...

Lillhästen (som har växt upp med tanten, tanten blev hennes mamma för hon var bara föl när hon kom) skriker konstant.... hon brukar aldrig reagera på att vara ensam... men idag bara skriker hon hela tiden!!!:cry:

Skönt att allt gick bra.
Kände precis som du, innan det är gjort en enorm vånda och ångest efteråt finns "bara" sorgen kvar.

Lycka till med din nya pålle! :)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 902
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: Dorinda
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 534
Senast: tuaphua
·
Relationer Skapade nytt nick då jag känner att jag behöver prata av mig och få lite mer stöd utifrån av den här situationen.. Har varit med en man...
2
Svar
22
· Visningar
2 469
Senast: Puffen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar