Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Tänkte slänga ut funderingen och se.. Det finns möjlighet att hyra ett helt stall på en gård här. Jag har ännu inte ringt mannen som...
Svar
4
· Visningar
1 610
Senast: sassa27
·
Hästmänniskan Hoppas ni orkar läsa för jag är så förvirrad. Just nu är min häst hos fodervärd, eftersom jag studerar. Fodervärden har blivit...
2
Svar
38
· Visningar
5 950
Senast: Martina_m
·
Hästmänniskan Kom till stallet idag direkt efter jobbet och ser att i hagen bredvid mina damer är en ny häst släppt. Den hästägaren har inte nämnt...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 144
Senast: Fullblod89
·
Hästmänniskan Just nu känns det så mörkt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. När jag var 16 ramlade jag av en häst och efter det fick jag epilepsi...
2
Svar
32
· Visningar
5 733
Senast: GotAsecret
·
M
Ekonomi & Juridik Hejsan alla där ute, kanske kan jag få svar på min fråga här. Jag står för närvarande i ett stall men fick idag erbjudandet om att...
Svar
17
· Visningar
4 644
Senast: Boj
·
A
Anläggning Hej, Jag sökte om detta och fann ett par trådar ang. hårt underlag i padocken på vintertid. Under hela min rid"karriär" har det...
Svar
4
· Visningar
3 073
Senast: bigganl
·
M
Hästmänniskan Jag letar efter en ponny till min dotter, har haft annonser ute och fått ett fåtal seriösa svar. Vi har nu varit och tittat/provridit...
2
Svar
28
· Visningar
3 790
Senast: KungTulle
·
Ekonomi & Juridik Då min nuvarande medryttare troligen skall flytta blir jag tvungen att söka ny. Funderar dock på att lägga ut heppan på halvfoder (...
2
Svar
20
· Visningar
2 681
Senast: Springsteen
·
Ekonomi & Juridik Kort bakgrundsinfo: Hästen såldes på avbetalning tidigt i våras. Köparen skötte ej hästen och säljaren valde att ta hem hästen. Detta...
Svar
12
· Visningar
1 821
Senast: jennis
·
Hästmänniskan Ja som ruriken lyder så trodde jag dels att jag bestämt mig för att det bästa för häst och mig är att gå skilda vägar och dels att jag...
Svar
3
· Visningar
1 150
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Svårt att hitta bland alla trådar, så skicka länk om tråd i ämnet redan finns! Jag har i två år nu haft hand om en 20 häst till en...
Svar
5
· Visningar
1 712
Senast: Becka
·
P
Anläggning Det är dags att beställa föster till stallbygget och jag har bestämt mig för välvda stålfönstern men kan inte bestämma mig för vilken...
Svar
0
· Visningar
1 011
Senast: popp
·
A
Hästmänniskan Hej, Förlåt ifall jag lyckats lägga till denna tråd i fel del men det verkade talas om medryttarskap/fodervärdar här. Jag tittar...
Svar
10
· Visningar
2 969
Senast: Azendi
·
Anläggning Gårdsägaren ska förmodligen bygga om det gamla kostallet nästa år. Jag har flyttat in lite i förväg i "kostallet" med lite provisoriska...
Svar
10
· Visningar
3 465
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag har envist hävdat att det går att ha familj/barn och samtidigt ha hästar. Jag orkar inte längre. Jag går upp 04.20 för att fixa med...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
13 506
Senast: tgd
·
Ekonomi & Juridik Såhär är det, jag tar hand om en häst i stort sett varje dag sen i slutet på sommaren. Hästen är till salu och har varit det hela tiden...
Svar
4
· Visningar
1 453
Senast: aramis
·
Ekonomi & Juridik Hur många utav er där ute har lånat pengar till sitt hästköp? Och vilka summer ska man komma upp till för att det ska vara "ok" att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 404
Hästmänniskan Jag går i hästköps tankar efter att min fina häst hastigt gick bort. Men det jag funderar över är åldern på hästen. Och vad jag själv...
Svar
5
· Visningar
1 209
Anläggning Vänder mig till allvetande Buke. Jag håller på och planerar för en ny permanent hage. Har fastnat för breda elband (40 mm) i brunt...
Svar
18
· Visningar
3 901
Senast: sassiball
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver AKUT hjälp med tips på hur man kan lösa belysningen till en ridbana. Den ligger ca 30 meter från stallet, och mellan stallet...
2
Svar
36
· Visningar
6 819
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv