Jag tror jag ger upp nu

Sv: Jag tror jag ger upp nu

Jag tror du blir stressad av allt du vill göra och inte av vad du gör om du förstår vad jag menar. Du vill komma igång och rida hingsten men hinner inte och så har du det i tankarna varenda dag vilket gör att du får en inre stress och dåligt samvete som bryter ner dig bit för bit.

Om du bestämmer dig för och accepterar att det bara är såhär just nu med småbarn etc och lägger det andra på hyllan för en tid så tror jag du kan få det lite lugnare i vardagen, för egentligen hinner du ju med det du gör men inte det du vill göra ;)

Så släpp taget om det du vill göra just nu, den tiden kommer ju sedan när dina barn har växt upp lite.

Det är klart det går om man vill, men oftast brukar det då handla om (bort)prioriteringar och förändringar. Samt det som pulskaskurk skrev, VILJAN att prioritera bort vissa saker och VILJAN att göra förändringar.

Om TS berättar vilka problem som finns så tror jag med säkerhet att bukefolket har ett antal egna lösningar (både dyra och billiga) på många av de tidskrävande stallproblemen :)

De där två ska jag försöka kombinera!

Vi har inga barn, jag har en häst (inte hemflyttad ännu - ingen tid alls läggs på den fram tills dess att den står här hemma), ett litet hus med renoveringsbehov och ett litet stall emd desto mer renoveringsbehov innan hästis kan fytta hem hit. Vi har inga planer på barn men planer på att bygga en del nytt.

Det viktigaste för mig är att inse att min häst inte måste ridas 6 dagar/vecka, jag får bara dra ner på tempot och träningarna om jag inte hinner rida tillräckligt helt enkelt :) Håller på att förlika mig med den tanken :p

Min sambo är himla händig och påhittig och även där måste jag faktiskt försöka låta bli och vara så förbannat enveten med "så ska man göra, så har man alltid gjort!" så som hästfolk oftast brukar vara kan jag tycka... Då tror jag man kan få till en mycket smidigare vardag!
 
Sv: Jag tror jag ger upp nu

Du verkar jobba väldigt mycket?
börja kl 06 och ibland jobba till 17-18.
Verkar som mer än en heltid?

Kan du inte gå ned i tid under småbarnsåren?
man har rätt att jobba 75% och det kunde ge dig
lite mer hästtid utan att försaka barnet.

Tänkte också på det. Eller byta jobb till ett med högre lön..?

Kan förstå att ni behöver 2 heltidsinkomster, men kan ni fundera över hur ni kan minska era levnadskostnader? Har ni tex 2 billån, kanske kan ni byta bil ett tag? Möjlighet till ammorteringsfritt på huslån ett tag?
 
Sv: Jag tror jag ger upp nu

*KL, högg sista*

Var sak i livet har sin tid. Att kombinera familj, egen gård och heltidsjobb är ingen barnlek. Hästar och jobbet runt omkring dem tar tid och fysiska krafter. Är ju inga problem för en singelhästmänniska boendes i lägenhet att ha fullspäckad fritid pga sin inackorderade häst t.ex. Att då ytterligare lägga till familj med tillhörande barn och egen gård gör ju inte att det blir mera fritid över direkt.

Är man den energiska typen som alltid vill ha fullt upp och hur som helst inte tycker om att sätta sig med sin familj på verandan och njuta av en god kopp kaffe en vanlig vardagskväll eller spontant fara iväg in till badhuset med barnet/barnen en måndag efter jobbet går det ju bättre att balansera ekvationen familj, gård, jobb och hästar. Vill man göra annat än jobba och vara i farten jämt på ett eller annat sätt och tycker om att i lugn och ro sitta på golvet och bygga med lego med sina barn utan att titta på klockan för att hästarna snart skall in är det andra prioriteringar man bör göra. Vad som är rätt varierar från person till person och även över tid för varje person. Det som gäller nu och känns bra nu kan vara mindre bra om en tid.
 

Liknande trådar

Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 587
Senast: Trissa
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 533
Övr. Barn 29 minuter sedan hej! nu vet jag ju inte om detta har något med denna sajt och göra, men nu är det ju så i mitt hästintresse att detta...
2
Svar
24
· Visningar
3 621
Senast: Vallmo
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 372
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp