Sv: Jag tror jag ger upp nu
De där två ska jag försöka kombinera!
Vi har inga barn, jag har en häst (inte hemflyttad ännu - ingen tid alls läggs på den fram tills dess att den står här hemma), ett litet hus med renoveringsbehov och ett litet stall emd desto mer renoveringsbehov innan hästis kan fytta hem hit. Vi har inga planer på barn men planer på att bygga en del nytt.
Det viktigaste för mig är att inse att min häst inte måste ridas 6 dagar/vecka, jag får bara dra ner på tempot och träningarna om jag inte hinner rida tillräckligt helt enkelt Håller på att förlika mig med den tanken
Min sambo är himla händig och påhittig och även där måste jag faktiskt försöka låta bli och vara så förbannat enveten med "så ska man göra, så har man alltid gjort!" så som hästfolk oftast brukar vara kan jag tycka... Då tror jag man kan få till en mycket smidigare vardag!
Jag tror du blir stressad av allt du vill göra och inte av vad du gör om du förstår vad jag menar. Du vill komma igång och rida hingsten men hinner inte och så har du det i tankarna varenda dag vilket gör att du får en inre stress och dåligt samvete som bryter ner dig bit för bit.
Om du bestämmer dig för och accepterar att det bara är såhär just nu med småbarn etc och lägger det andra på hyllan för en tid så tror jag du kan få det lite lugnare i vardagen, för egentligen hinner du ju med det du gör men inte det du vill göra
Så släpp taget om det du vill göra just nu, den tiden kommer ju sedan när dina barn har växt upp lite.
Det är klart det går om man vill, men oftast brukar det då handla om (bort)prioriteringar och förändringar. Samt det som pulskaskurk skrev, VILJAN att prioritera bort vissa saker och VILJAN att göra förändringar.
Om TS berättar vilka problem som finns så tror jag med säkerhet att bukefolket har ett antal egna lösningar (både dyra och billiga) på många av de tidskrävande stallproblemen
De där två ska jag försöka kombinera!
Vi har inga barn, jag har en häst (inte hemflyttad ännu - ingen tid alls läggs på den fram tills dess att den står här hemma), ett litet hus med renoveringsbehov och ett litet stall emd desto mer renoveringsbehov innan hästis kan fytta hem hit. Vi har inga planer på barn men planer på att bygga en del nytt.
Det viktigaste för mig är att inse att min häst inte måste ridas 6 dagar/vecka, jag får bara dra ner på tempot och träningarna om jag inte hinner rida tillräckligt helt enkelt Håller på att förlika mig med den tanken
Min sambo är himla händig och påhittig och även där måste jag faktiskt försöka låta bli och vara så förbannat enveten med "så ska man göra, så har man alltid gjort!" så som hästfolk oftast brukar vara kan jag tycka... Då tror jag man kan få till en mycket smidigare vardag!