Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Vi har byggt nytt stall och ska nu belysa det hela:-) Förutom lysrör hade jag sett ut (rätt märkta och så) har jag sett ut ett par...
Svar
16
· Visningar
3 678
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Varför vill inte travfolk lära sig av ridfolk o tvärtom? Det finns mycket som kunde bli bättre. O förståelsen för respektive gren...
Svar
10
· Visningar
2 017
Senast: corzette
·
P
Hästmänniskan Jag är ny här på forumet och kan inget om hästar. Jag har en sambo som har en häst, det är en ung häst och hon håller på och...
2
Svar
31
· Visningar
5 481
Senast: gicageli
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag behöver lite tips och motivation. Jag köpte min pålle i januari 2011. Allt var frid och fröjd fram till augusti...
2
Svar
25
· Visningar
4 284
Senast: gicageli
·
  • Låst
Hästmänniskan Jag förstår förståss att det varierar från häst till häst beroende på hästens typ och byggnad. Jag är så sugen på att ta upp ridningen...
Svar
14
· Visningar
7 088
M
Ekonomi & Juridik Tänkte söka till hästskötarutbildningen till hösen 2012 på strömsholm. Någon som har gått denna kurs? I såfall vill jag veta allt om den...
Svar
0
· Visningar
908
Senast: mallan
·
A
Ekonomi & Juridik Om man säljer en häst på avbetalning, och köparen inte betalar inom den tiden som skrevs i kontraktet, vad gör man då? Kan man bara åka...
2
Svar
21
· Visningar
3 986
Senast: AlohaBaby
·
Ekonomi & Juridik Paniken börjar så sakteliga smyga sig på och jag måste börja tänka ut en plan B. Jag har ett sto, hon är 17 år nu och min förra...
2
Svar
39
· Visningar
4 313
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel. Kikade runt på nätet efter hästgårdar och hittade detta stall :crazy: Någon...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
16 441
Senast: _Eva_
·
Gnägg Pampered Girl visar upp sig
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Pali
·
Gnägg Gullan o Alllan är kärleksfulla
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Pali
·
Anläggning Vad gäller? Vi har idag lite över 20 hästar i stallet, 4 på lösdrift. Då hagarna inte håller för lösdrift kommer lösdriften med...
Svar
18
· Visningar
2 406
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Har fått tillbaka en ponny som jag haft på foder till i våras, en ny familj skulle ha henne så stallet byggdes om och anpassades till...
2
Svar
24
· Visningar
3 827
Senast: palle
·
M
Ekonomi & Juridik Vart ringer man nu för tiden för att anmäla missförhållanden i miljön runt hästar. Uppstallningen är bristfällig.
Svar
4
· Visningar
2 982
Senast: em-pirre
·
Ekonomi & Juridik Nån som vet när skatteåterbäringen kommer nu i december? Det är vårt första år som lantbrukare och såvitt jag förstått skulle...
Svar
7
· Visningar
1 252
Senast: Fiador
·
Hästmänniskan hejsan! för att göra en lång historia kort, räddade en ponny och en häst från slakt förra sommaren. dom hade gott som ridskolehästar...
Svar
6
· Visningar
1 941
Senast: bobben
·
Hästmänniskan Måste ventilera mig på något sätt. Idag den 9 november 2011 har varit en mardröm, det som inte får hända hände. Jag har haft en...
Svar
14
· Visningar
2 703
Senast: _Lina
·
Ekonomi & Juridik Jag köpte mig en ny dressyrhäst för 90.000kr 17/10. Första veckan jag tog hem henne fick hon vila med promenader och longering. Sedan...
2
Svar
22
· Visningar
7 160
Senast: Vingra
·
E
Ekonomi & Juridik Söker er kämpar som lyckats bra med sina hästföretag! Söker tips, idéer och kloka ord från er som startat upp ert hästföretag från...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: bellabus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025