Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

W
Hästmänniskan Hejsan! Det är så här att min syster har köpt en häst, appaloosa, och har nu lyckats tappa bort ägarbevis och pass i en flytt... :(...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: Wargos
·
Ekonomi & Juridik Jag är ny på det här, så om det är rätt tråd eller inte vet jag inte.. men jag ger det ett försök! :) Skulle ni tycka det var...
Svar
11
· Visningar
1 846
Senast: Gelina
·
Ekonomi & Juridik Ni med boxar (jag har sökt och hittat ett par...) utan galler i mellan, hur funkar det? Vi har köpt gård och i stallet finns två...
2
Svar
39
· Visningar
6 367
Senast: ZaNdRoRiA
·
Hästmänniskan Distans på SLU, är det någon som vet varför den är inställd? Jag har sett fram emot att läsa kursen i ett par år nu och när jag äntligen...
Svar
9
· Visningar
1 603
Senast: lewellyn
·
Ekonomi & Juridik Vad händer om man bryter mot någonting i kontraktet? När jag köpte min häst skrev säljaren i :Om köparen inte kan ha kvar hästen ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 902
Senast: vallhund
·
Hästmänniskan Jag har ett halvblodssto som jag älskar över allt annat och som HADE jättemycket potential. Hon rör sig bra och hoppar bra, har även fin...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
12 224
Senast: vallhund
·
Ekonomi & Juridik Jag har en liten fundering. Har haft en häst på foder under 3 månader och det har nu visats att hästen har förslitningsskador på...
Svar
14
· Visningar
4 039
Senast: aramis
·
Ekonomi & Juridik Hej. Jag har en fråga till er bukefalister. Jag skulle vela ansöka om stuteri/uppfödarnamn, men vet inte hur man går tillväga...
Svar
7
· Visningar
2 562
Senast: Roquepine
·
I
Hästmänniskan Hej jag undrar om det är några som har erfarenheter av höhäckar/begränsande foderautomater för att fodra hö/hösilage till sina hästar?
Svar
14
· Visningar
5 859
Senast: Drafthorse
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska försöka få ihop mina virrande tankar så ni kan läsa, förstå och förhoppningsvis ge mig ett gott råd eller två! :) Ett av...
Svar
18
· Visningar
1 652
Senast: Lella
·
Anläggning Påverkas dräneringen av att man rider på ridbanan när det har kommit snö på den så att snön blandas lite med gruset/sanden på banan...
Svar
4
· Visningar
1 898
Senast: Jaaxxx
·
V
Hästmänniskan Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men provar här. Som rubriken säger: hur anmäler man en ridskola där man vet att...
Svar
5
· Visningar
6 615
Senast: rebus
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en nsv häst i ett litet stall och allt funkar bra och vi trivs tillsammans, saken är den att innan jag köpte denna...
Svar
15
· Visningar
1 974
Senast: Nixehen
·
Ekonomi & Juridik Hej, Vi har en mindre gård omfattande 12,73 ha stödrätter. Vi har i år sått in denna åker med vall och gjorde ett försök att söka...
Svar
12
· Visningar
2 281
Senast: Anna_
·
Ekonomi & Juridik Funderar att skaffa livstidstävlingslicens på mina ponnys. Hur går man tillväga? Måste de ha mätintyg? Måste man ha grönt kort för att...
Svar
8
· Visningar
1 799
Senast: gylle
·
Hästmänniskan Jag tycker att fodervärden ska betala för foder, stallplats,skoning, vaccinering o avmaskning. hur har ni gjort med vetvård? ägaren ska...
2
Svar
21
· Visningar
3 625
Senast: startpompe
·
Anläggning Hej! :D Läste här i någon tråd om ett sk. "medryttarstall". (Kan tänka mej att många medryttare kallar stallen dom hjälper till i...
Svar
8
· Visningar
1 671
Hästmänniskan Vad tycker ni om att man måste ha tävlat upp till en viss nivå för att bli antagen till en domarutbildning? 120 för banbyggare och Msv B...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 183
Senast: gylle
·
D
Anläggning Hejsan :) Jag har en fråga om hö häck i hagen. Hästarna tar ju en tugga och drar ut hälften utanför på marken och sen trampar dom i...
2
Svar
25
· Visningar
14 556
Senast: Majskolven
·
Hästmänniskan Varför känns det som en omöjlighet för mig att ha ett eget stall? Min sambo är bonde, vi har mark så det räcker och eget foder, men...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 858
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII