Hö häck i hagen

Sv: Hö häck i hagen

Oh, vilken lyx!

Jag vill oxå ha. Min häst är galen i gran. Man kan kanske gå till julgransförsäljarna o fråga om de har några kasserade och överblivet ris som man kan få köpa billigt.

Hej!

Där jag står har vi en sån rund höhäck och sen ett nät över. Utan nätet är silaget everywhere, men med nätet verkar det jobbigare att äta och då drar inte hästarna ut maten lika mycket.

Från början hade vi ett nät med kanske 10 cm maskor, vilket var en stor skillnad mot utan nät. Nu har vi 4 cm maskor, och ännu mindre spill på marken.

/Lavinia

Oh, vilken lyx!

Jag vill oxå ha. Min häst är galen i gran. Man kan kanske gå till julgransförsäljarna o fråga om de har några kasserade och överblivet ris som man kan få köpa billigt.

Jag råkade nämna till en "gubbe med långa fingrar" i byn att hästar gillar gran. Det dröjde inte länge efter jul så kom han med ett släp fullt med granar:eek:. Var han "fått tag" i dom förtäljer inte historien. Han frågade om vi ville ha flera men jag minns inte vad vi svarade:D
Hästarna var glada ett tag i alla fall.

Liknande trådar

Hästvård Hela stallet har gjort maskprov och idag kom odlingssvaret på stora blodmasken som visade att flera hästar är smittade. :( Stallet i...
Svar
9
· Visningar
3 991
Senast: Madick
·
Foder & Strö Har satt ut SMHN i hagen till hästarna. Det är inte de jättestora näten som säljs bland annat på ca**as shop utan dessa är mindre...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 229
Senast: Totola
·
Hästhantering Har en häst här hemma som vi har kämpat med nu hela hösten & vintern. Då han kom till oss så var han rädd för allt: höpåsar, snabba...
Svar
11
· Visningar
1 674
Senast: ameo
·
Hästhantering Ja jisses vilket avslut på både min hästkarriär och veckan. Idag när jag närmade mig stallet så trodde jag C raggat upp sin gamla...
2
Svar
36
· Visningar
5 044
Senast: tinkerlover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"