Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi diskuterade inget om NÄR jag skulle skaffa häst igen, men vi hade pratat om ATT jag skulle skaffa häst igen. Men ingenting om när, var jag skulle ha den eller liknande. Sen skaffade vi gården och då fick jag möjlighet att kunna ha häst hemma, något som jag insåg direkt, gammal hästgalning som man är, men något som jag inte tror att min sambo tänkte på alls före jag tog upp det med honom igen
Fast TS och sambo tycks ju inte ha diskuterat att ha hästar hemma, förrän nu. Det som diskuterats innan, var att TS nån gång ville ha häst igen. Jag tycker nog att detta skulle ha diskuterats innan, iom att det TS vill ha/behöver är en ny byggnad på gården.
Fast TS och sambo tycks ju inte ha diskuterat att ha hästar hemma, förrän nu. Det som diskuterats innan, var att TS nån gång ville ha häst igen. Jag tycker nog att detta skulle ha diskuterats innan, iom att det TS vill ha/behöver är en ny byggnad på gården.
Är det bara vi som planerat vårt fastighetsköp så mycket
Sen att tro att det är så mycket billigare att ha hästen hemma är nog att lura sig själv. Det ska ju byggas och underhållas, det ska till el, hagar (stolp, stängsel, betesskötsel, dikning mm), gödselhantering.
Största vinsten med att ha häst hemma är just lyxen att ha dom nära.
Typ lite halvt kl eller nåt?
Jag fattar faktiskt inte alls hur man kan ha så lite planer innan man flyttar ihop? Känns som att jag och sambon är helt konstiga som redan när vi började titta på hus/tomt hade väldigt klart för oss vilka byggnader och vilken plats vi behöver till våra respektive intressen. Sedan sållades det hårt (mest pga min häst som behöver hagmark) och befintliga byggnader värderades utifrån hur mycket tid och pengar som skulle behöva krävas för att få vad vi vill ha. Är det bara vi som planerat vårt fastighetsköp så mycket
Hade det varit jag som varit i din situation så hade jag nog i det långa loppet inte kunnat fortsätta förhållandet med sambon. För mig är det obegripligt att en sambo kan neka sin partner en av dennes stora drömmar i livet trots att möjlighet både i utrymme och pengar finns (jag förutsätter att det finns). Jag skulle bli ledsen och till slut bitter och så ska inte ett förhållande vara.
Jag kan svara att det inte verkar lika omöjligt längre Tack vare flera av svaren här så insåg jag att det inte är så svårt, omöjligt eller orimligt och det var till min fördel i diskussionen
Jag är inte delägare i gården. Jag vet inte hur mycket det kostar att bygga ett enklare stall men ett par uteboxar skulle jag ha råd med. Det är också såpass mycket billigare att ha två hästar på hemmaplan än en inhyrd någonstans att det pengamässigt skulle gå jämnt upp ganska snart.
Det är möjligt att det skulle gå att hyra ut en box men i så fall ökar kraven, tror knappast att någon vill hyra in sin häst där det inte finns nåt utrymme för utrustning?
Han visste redan innan jag flyttade hit att jag ville ha hästen här hemma.
Att han inte skulle gå med på att jag byggde ett stall själv är väl för att jag inte är så bra på att bygga, men sen kan jag helt ärligt inte svara på om jag skulle FÅ göra det även om jag kunde. Jag har frågat säkert tjugo gånger om vart man skulle kunna bygga eller sätta upp uteboxar men han kan inte komma på ett enda ställe. Jo ett ställe som man skulle kunna göra till lösdrift, på baksidan av en grannes fallfärdiga ladugård finns en gammal gödselplatta med tak, men hela den hagen som ligger runtomkring är lervälling i princip året runt och så kommer vi ändå till det problemet att hästen inte kan bo där själv. Den ligger dessutom rätt avigt till så jag inte tror en endaste människa skulle vilja ha sin häst där.
Sant, men det mesta går att återställa vid en eventuell flytt. Det är inte alls säkert att det behöver gjutas. Jag vet flera som har köpt uteboxar, men inte gjutit golv utan istället lagt sand och gummimattor (klickmattor) ovanpå. Torrt och fint och det dränerar ner i backen.Det är hans gård, (som han kanske ärvt?) och inte din.