Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur kan du få det till att TS föräldrar har brutit kontraktet?
Om det nu är så att TS är minderårig så får ju inte TS skriva på något kontrakt. Det måste föräldrarna göra.
Om det nu är så att föräldrarna har köpt hästen, skrivit på kontraktet och givit hästen till TS, så kan inte jag se att föräldrarna brutit kontraktet. Eller?
Sedan lär inte det leda till något oavsett, men om det är TS som äger den nu måste ju köparen (farmor) ha gett bort eller sålt hästen till TS.
Med tanke på att TS skriver i ursprungsinlägget att hon äger hästen (även om hon haft hand om den hela tiden) men skriver att det var farmodern som skrev på kontraktet så måste hästen vid något tillfälle ha gått från farmoderns ägo till TS.
Med tanke på omständigheterna, att säljaren inte tog upp det i förväg utan först när hästen var levererad skulle jag varken känt laglig eller moralisk skyldighet att följa kontraktet. Visst det är underskrivet men om säljaren inte är mer angelägen om att köparen är medveten och med på villkoren än att de presenterar punkten mer eller mindre som utpressning vid leverans så skulle jag skrivit under utan att blinka och struntat i kontraktet.
Hade säljaren presenterat villkoret på ett schysst vis hade jag kunnat säga nej haft tid och tänka igenom och kunna komma med motförslag utan att krångla till det med en häst i farstun.