Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

D
Anläggning Hur är det i era stall, om det ingår ex 4 balar strö per månad hur fördelas dessa ut, får ni en bal framställd utanför boxen varje vecka...
2
Svar
37
· Visningar
4 028
Senast: miiiiiiia
·
Anläggning nu e jag ute och svävar. kan inte ta hem min islänning just nu. men drömma kan man. hur skulle ett stall för 2 islänningar se ut, om man...
Svar
7
· Visningar
1 325
Senast: videnlis
·
Ekonomi & Juridik Sitter och gruvar mig för dagen D - Nyårsafton. Har ett stall med 9 hästar, 7 av dem inackorderade. Av dessa 9 går 7 på lösdrift...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 136
W
Hästmänniskan Funderar på att ta en häst på foder, framförallt som sällskap till min pålle, men även till promenadridning och lättare träning...
Svar
4
· Visningar
1 382
Senast: fjordtokan
·
F
Hästmänniskan Hejsan! Har funderat lite på att utbilda mig till hästskötare inom travet, och har då börjat kolla upp lite olika utbildningsplatser...
Svar
0
· Visningar
1 011
Senast: Filippa
·
Ekonomi & Juridik Ni med hästar som har olika matbehov tillsammans i en lösdrift, hur har ni löst det så varje hästs behov tillgodoses? Exempel. En...
2
Svar
32
· Visningar
3 933
Senast: FlipTheFrog
·
Ekonomi & Juridik Har ni använt er av det vi hästförsäljning? Jag har läst lite på skatteverket men det står inget om hästar. Någon som kan hjälpa mig att...
Svar
5
· Visningar
1 784
Senast: WelshCob
·
K
Hästmänniskan Jag går sista året i högstadiet nu och ska välja gymnasium snart. Jag ska välja sveriges ridgymnasium i varberg. Det verkar vara en...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: KiiiWiii
·
B
Ekonomi & Juridik Hej! Vänder mig nu till er som har erfarenhet och kan svara utifrån egna erfarenheter angående att hyra ut stall platser i eget stall...
Svar
1
· Visningar
2 730
H
Hästmänniskan Hej alla! Jag har ett dilemma.. Jag har stall på min egen lilla gård och för ett par år sen fick jag frågan av en släkting om de...
Svar
14
· Visningar
3 032
Senast: Kallebus
·
Hästmänniskan Hej Allihopa! Jag hyr just nu en ponny som jag ska ha fram till 2/6 2012. Jag hyrde henne för att känna på lite hur det var att ha...
Svar
10
· Visningar
2 214
Senast: lorizan
·
Hästmänniskan Hej! Behöver alla tips/tricks/bra att tänka på som går att få! Jag går sista året på gymnasiet nu, och siktar på att komma in till...
Svar
4
· Visningar
1 399
Senast: m9s3
·
S
Ekonomi & Juridik ...tycker det ibland är svårt att komma ihåg fakturor som ska betalas kanske 2 gånger under 1 termin(I-landsproblem men ändå) , för mig...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: Yukionna
·
S
Ekonomi & Juridik Jag räddade en vblkille från slakt och skulle ha på prov en månad och sen skulle papper skrivas. 4 ggr har ägaren sagt att h*n ska komma...
Svar
7
· Visningar
1 739
Anläggning Vet någon om det finns någon verksamhet idag i Sverige där både rid- och travsport verkar sida vid sida på samma anläggning? Eller finns...
2
Svar
38
· Visningar
4 073
Senast: LadySara
·
Hästmänniskan Min sambo är (har blivit) hästintresserad sen han träffade mig,han har varit med ut och ridit flera gånger,och han hanterar hästar på...
2
Svar
33
· Visningar
4 072
Senast: bellabus
·
Hästmänniskan Ska köpa min första häst imorgon, och undrar lite om försäkringar, då jag har typ noll koll. Just nu är hästen A1 försäkrad i agria, vet...
2
Svar
28
· Visningar
4 066
Senast: *tove*
·
Ekonomi & Juridik Om man bor i norrbotten och vill utbilda sig till hovslagare, hur kan man gå till väga då? Måste man flytta långt bort för att...
Svar
5
· Visningar
1 994
Senast: Sarrrah
·
M
Anläggning Vad är den bästa storleken på en box, för storhäst tycker ni? Ska bygga stall och kan inte bestämma mig vilken storlek jag ska ha...
2
Svar
20
· Visningar
4 715
Senast: Piraja
·
Gnägg Visning inför försäljning, här är han 6 år.
Svar
0
· Visningar
195
Senast: ajax85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka