Sv: råd vid Reklamation av häst?
Håller med helt på det där. Har också erfarenheter av hästtvist. Och som sagt, det är bara advokaten som blir rik på det där, även att jag fick rätt i det hela. Men detta var mot en privatperson som inte hade några tillgångar alls. Bättre om det varit en näringsidkare.
Mitt råd är att du tar kontakt med säljaren på en gång, både muntligen OCH skriftligen där du begär att köpet ska gå tillbaka samt beskriver problemet. Krånglar säljaren, ta kontakt med advokat för rådgivning.
Obs! Jag avråder starkt från att ge dig in i en rättslig process det kan kosta dig mycket stora pengar. Man kan bli förvånad över hur laglig rätt ibland skiljer sig väldigt mycket från det som vanliga dödliga förknippar med rättvisa.
Jag har själv varit inblandad i en hästtvist, där advokaten rådda mig att bestrida köpet för "det var ett solklart fall" - jag kan säga att den enda som blev rik på den tvisten det var advokaten. Så var försiktig!
Håller med helt på det där. Har också erfarenheter av hästtvist. Och som sagt, det är bara advokaten som blir rik på det där, även att jag fick rätt i det hela. Men detta var mot en privatperson som inte hade några tillgångar alls. Bättre om det varit en näringsidkare.