Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att argumentet att det ser ut som ett fängelse och att hästarna är inspärrade är sorgligt dåligt. Hästarna är väl lika inspärrade och fängslade i en box med heltäckande väggar som de är i detta stallet. I detta stallet kan de ju i alla fall se varandra och nosa på varandra genom gallerna.
Kl
Jag tror att vi är bara ovana att se den här sortens boxar.
Det tror jag mig. Och hästfolk verkar vara ganska pinsamt dåliga på att ta till sig nya ideér
Jag tycker att argumentet att det ser ut som ett fängelse och att hästarna är inspärrade är sorgligt dåligt. Hästarna är väl lika inspärrade och fängslade i en box med heltäckande väggar som de är i detta stallet. I detta stallet kan de ju i alla fall se varandra och nosa på varandra genom gallerna.
Ja, det får inte gå för snabbt i utvecklingen serru - då kan det bli bra! *tittar över glasögonen och hötter med fingret*
Har man en häst som sprider runt allt strö till en milkshake så flyger det garanterat ut ett och annat
Otroligt svårt att få lönsamhet och jobba rationellt i uppfödning eller annan stordrift med enkelboxar, dynggrep och ikea-påsar.
Kl
Jag tror att vi är bara ovana att se den här sortens boxar.
Menar du bredvid det breda gallret? Isåfall är det ju inga problem för hästen att dra till sig benet igen.
Sen blir jag förundrad över att många inte ser till hur hästen trivs bäst, utan hellre har "mysiga" stall med hela väggar.
Hade hästar viljat haft det så skulle de varit mullvadar eller råttor. Flyktdjur som hästar vill ha det luftigt.
Och du har koll på dem alla timmar de står i boxen?
Jag tror absolut att de kan fastna men jag tror det är nästan lika svårt som i en box med väggar. Hästar klarar ju av att rulla ute också utan att ligga platt som en padda på marken.
Jag tror mer Gylle tänker som så att om hästen får in benet mellan gallren och rullar runt är det lätt att det knäcks(benet alltså). Inte att den måste skjuta ifrån för att komma runt
Kanske kan likna det med alla käkskador man hört om av täckeshängare på boxdörren.