Arggggggggggg

Sv: Arggggggggggg

Jag hade inte brytt mig vare sig hästen släpps i hagen bredvid eller i min hage.
I regel är jag inte med vid hoppsläpp utan är nöjd om någon av hästägarna håller koll vid presentation av ny häst.
Anledning: smäller det så smäller det och man hinner i regel inte göra något. Om det smäller kan det även ta flera timmar efter introduktionen innan det sker. Jag står inte i flera timmar och håller koll.
Har många exempel på där det skitit sig och ännu fler exempel där det går bra.

Senast var det ny häst i grannhagen. Hästarna gick fram och lyckades nå fram och nosa på varandra. Ett pip och en snabb spart och ett avsparkat ben. Två hästägare stod och blinkade, ingen av dem hade kunnat påverka det som skedde.

Fånigt, ja.

Kl.

Jag tycker helt klart du överreagerar. Är din häst "tokig" kanske du ska ha den i en hage helt avskiljd från de andra.

Undrar hur du hade gjort OM du varit där? Stannat hela dagen? Stått med långpisk för att hålla isär dem?
Om nu en olycka skulle hända den ju hända oavsett om du varit där eller inte.

Nej är det Någon du ska vara sur på så är det stallägaren som inte har vett nog att bygga säkra staket med avstånd mellan hagarna.

Stallägaren i sin tur bör bli arg på hon som flyttade sin häst utan lov. Dock ingenting som du har med att göra eller som ni ska diskutera bakom hennes rygg.

Jag är inte särskilt överbeskyddande, men jag skulle inte vilja att mina hästar gick i hagar med bara ett enkelt stängsel emellan. Nu har jag hästarna hemma, men skulle jag ha dem uppstallade och det var sådana hagar så hade jag själv bekostat en extra eltråd inne i min hästs hage för att slippa den risken. Hade stallägaren vägrat att gå med på det så skulle jag bytt stall. Jag har varit med om olyckor i sådana situationer så jag ser ingen anledning att inte göra något åt det.

Så att du kan tillåta det men inte acceptera att någon släpper in en ny häst i grannhagen känns för mig som väldigt konstiga prioriteringar.

Ha ha ha ha igen.. Fast det är ganska tragikomiskt, snacka om att det blir dålig stämmning i ert stall.

Senast ändrad:

I en sådan situation kan man inte överreragra och speciellt inte när det gäller en sådan människa.. Tror inte hon skulle förstå annars .:)
Självklart ska man infomera resten i stallet när det kommer ny häst, så alla är uppdaterade.

Det är inte en ny häst i stallet, hästen hade bara bytt hage, till en brevid TS hage.

Så att du kan tillåta det men inte acceptera att någon släpper in en ny häst i grannhagen känns för mig som väldigt konstiga prioriteringar.

Håller med. Skulle aldrig acceptera hagar utan en gata mellan varandra. Med bra hagar behöver man inte oroa sej för att hästarna blir lite uppspelta.

Läste vissa inlägg men orkade tillslut inte läsa vissa!

Jag kan hålla med TS till viss del. Ingen som började med påhopp mot Ts om att hon reagerade dumt, idiotiskt etc vet inte hur hagarna ser ut.

Är det bara tråd mellan hagarna utan gång så dom kan hälsa på varann är det en RISK! Dom kan slå vilt med frambenen och vem vill att ens häst snor in sina ben i tråden och får panik, sliter och drar för att komma loss. Är det ström i staketet så kan ni tänka er själva vilken reaktion det blir på hästarna! :crazy:

Nu har jag eget stall som tur är och slipper folk som lägger sig i hur jag gör eller folk som gör som dom själva känner för utan min vetskap när jag inte är i stallet.

Har själv varit med om folk som fattat beslut innan jag fått dela min åsikt även när det gällt mina egna hästar och som tur är har det gått bra. MEN det kunde ha hänt något.

Alla är vi olika rädda om våra hästar, vissa mer överbeskyddande, vissa mindre.

Att skratta åt Ts är fruktansvärt omoget för den fråga som ställts över hur man själv hade reagerat. Självklart är det dumt att dra upp hur den andres livssituation ser ut :confused:

Sen kanske Ts står i ett stall som alla varit överens om att samtliga hästägare ska få veta när det görs hagbyte. Står man i ett stall med hästar som OFTA kommer och går som i försäljningsstall. Ja då har man själv valt att stalla upp sin häst på ett sånt ställe!

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 488
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 590
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 200
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 541
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka